Az Apple mindig előszeretettel szokta az új iPhone modelleket népszerűsíteni, de reklámokhoz ritkán folyamodik. Azonban az utóbbi időben ezek elkezdtek megszaporodni, most pedig a cég már egy szokatlan kampányt indított, amivel a korábbi iPhone felhasználókat igyekszik váltásra sarkallni.
Az iPhone 15 szériához kapcsolódó reklámok az elmúlt hónapokban egyre sűrűbben bukkannak elő, és március közepén az Apple egy olyan hirdetéssel is előállt, ami azt igyekezte kiemelni, hogy még ma is nagyon sok dologra elegendő 128 GB tárhely. Ezzel pedig azokat igyekeznek vásárlásra buzdítani, akik legfeljebb az olcsóbb modelleket engedhetik meg maguknak.
A cég egy humoros reklámvideót ütött ehhez össze, de sokak szerint már önmagában az elég humoros, hogy a 128 GB-os tárhely opciót népszerűsíti. Az iPhone 15 és 15 Plus mellett a 15 Pro is elérhető 128 GB tárkapacitással, viszont az iPhone 15 Pro Maxból már nem, ott a 256 GB jelenti a kiindulási alapot. Azt is hozzá kell tenni, hogy 128 GB tárhely mellett nem is lehet kihasználni az iPhone 15 Pro maximális képességeit, mert a ProRes videózást ilyen formában 4K60 minőség helyett maximum 1080p30 beállításban tudja a belső tárhely használata esetén.
Az olcsóbb konfigurációk népszerűsítése mellett az Apple most elkezdte ösztönözni a régebbi iPhone modelleket használókat arra, hogy cseréljék le a készüléküket. „Reasons to Upgrade” címszó alatt külön lapot hozott létre az oldalán belül, ahol az iPhone 11 és iPhone 12 modelleket használóknak igyekszik azt megvillantani, hogy miért érdemes váltani. A cég szerint ezek után már tényleg élmény lesz az új készülék vásárlása.
Az Apple rögtön kiemeli minden érdeklődő számára, hogy mekkora maximális összegért cserébe számolja be a korábbi iPhone 11 vagy iPhone 12 készüléket, ha most cserél iPhone 12-re. A cégnek hosszú ideje van visszavásárlási programja, ezzel is próbálja a váltást kényelmesebbé tenni. Az anyagiakat követően pedig már a képességek kerülnek előtérbe. Látványosan szemlélteti a vállalat, hogy milyen előnyökkel jár a felhasználó saját iPhone-jához képest a kiválasztott új modell.
Az Apple jelenleg még forgalmazza az iPhone 13 és az iPhone 14 modelleket is, de ezeket az új összehasonlító felületen nem lehet kiválasztani, csak az iPhone 15 van a fókuszban. Ez minden bizonnyal annak tudható be, hogy ebben az esetben lehet már minden régebbi modellhez képest az összes újdonságnál előnyöket kiemelni. No, meg persze valószínűleg az sem utolsó szempont, hogy azért még csak a drágább újdonságok eladása a cég érdeke.
Több hír és időszakos értékesítési adat is arról számolt be az utóbbi időben, hogy nem indította túl jól az Apple az idei évet ahhoz képest, hogy tavaly piacvezető helyre tudott felérni éves összesítésben is. A cég valószínűleg ezért igyekszik minél jobban népszerűsíteni a mobilokat. A statisztikák szerint a legtöbb iPhone vásárló már eleve iPhone-t használ, és ezért igyekszik az Apple felhívni a korábbi iPhone tulajdonosok figyelmét a váltás előnyeire.