IDC: Visszaesett a mobilok forgalma, az Apple lemaradt a Xiaomi mögött

Az első negyedéves fellendülésnek most nyoma sem volt, de azért több mobil fogyott, mint egy éve, a COVID-19 alatt.

IDC: Visszaesett a mobilok forgalma, az Apple lemaradt a Xiaomi mögött

Az IDC számai alapján egy nagyon komoly hullámvasúton van az okostelefonok piaca. Az összesített értékesítési adatok alapján sehol nincs már az év elejei tündöklő eredmény, de azért panaszra sem lehet oka a gyártóknak. Az erőviszonyok egy kicsit változtak, és mindenki képes volt növelni a forgalmát.

A Canalys már korábban bejelentette, hogy a Xiaomi a világ második legnagyobb mobilgyártójává lépett elő, és most az IDC ugyanezt erősítette meg, immáron pontos értékesítési adatok kíséretében. A friss jelentésből kiderült, hogy 313,2 millió okostelefon fogyott globálisan a második negyedév során, ami jelentős előrelépés a tavalyi 276,6 milliós eredményhez képest. De látni kell azt, hogy ez közel sem olyan szép produkció, amit az előző negyedévben produkált a szegmens.

Az év elején majdnem megdőlt az abszolút csúcs az okostelefonok területén, 345,5 millió mobilt adtak el világszerte, a mostani számok viszont a 2019-es adattól is bőven elmaradtak, a rekord pedig egyáltalán nem került kilátásba. Egy ideig úgy tűnt, hogy végre jelentősebben növekedhet a mobilpiac, de a mostani számok alapján talán csak azért indul olyan erősen az év, mert sokan még akkor pótolták a tavaly elmaradt új készülék vásárlását.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy S21 Ultra

A Samsung továbbra is tartja az első helyet, amit legfeljebb a negyedik negyedévben adott ki a kezéből nagyon hosszú ideje. A vállalat ezúttal 59 millió okostelefon eladását könyvelhette el, és a cég pénzügyi jelentéséből megtudhattuk, hogy egyébként hatalmasat nőtt a bevétel a mobilokból, a profit pedig még erőteljesebben ívelt felfelé, és 66%-kal ugrott megy egy év alatt. Ehhez képest a cég igazából csak 9,3%-kal tudott több Galaxy mobilt eladni. Elmondta a Samsung, hogy a prémium modellek különösen keresettek voltak, ez lehet a magyarázat a nyereség megugrására.

Galéria megnyitása
Xiaomi Mi 11 Ultra

A dobogó második fokára nem az Apple, hanem a Xiaomi állhatott fel. A kínaiak hosszú ideje dolgoztak azon, hogy ez sikerülhessen, és a Huawei korlátozása révén végül révbe tudott érni. Azt nem mondhatjuk, hogy a Xiaomi ezzel el is érte a végső célját, mert korábban a cég vezetése az első hely megkaparintásáról beszélt. És igazából nem is lehet arról beszélni, hogy ez nagyon távoli lenne, ugyanis 53,1 millió mobilt adott el a cég, tehát csak 11 szálék volt a hátránya. A Xiaomi az vizsgált időszakban 86,6%-os éves növekedést produkált.

Galéria megnyitása
Apple iPhone 12 Pro Max

Az Apple hasonló cipőben jár, mint a Samsung. Az eladásai nem robbantak akkorát, mint a kínai gyártóknak a toplistán, viszont a cégnek a feje aligha fáj emiatt, ugyanis elképesztő mértékben növekedett az iPhone-okból származó bevétele. 50%-kal folyt be több pénz a mobilokból, miközben csak 17,8%-kal tudta fentebb tornászni a darabszámot. 44,2 millió készülék fogyott, és 895 dollár körül volt az adatok alapján egy iPhone átlagos eladási ára, ami tekintélyt parancsoló. Az iPhone 12 kirobbanó siker, és az iPhone 13 is olyan újításokat hoz, amikre rég várnak az emberek, szóval könnyen lehet, hogy az év második felében még kerül jobb pozícióba az Apple a mostaninál.

Galéria megnyitása
Oppo Find X3 Pro

A Vivo és az Oppo nagyon egy húron pendül amellett, hogy egy gyökérből is fakad, és most egy orrhosszal az Oppo végzett előrébb. A cég 37%-kal növelte a forgalmát, amivel 32,8 milliós csúcsot ért el, ebben az időszakban még sosem adott el ennyi okostelefont.

Galéria megnyitása
Vivo X60 Pro

A Vivo 33,7 százalékkal volt képes felhajtani az értékesítéseket, és így zárt 31,6 millió eladott okostelefonnal. Ezek a márkák különböző területeken erősek. Kínában a Vivo van előrébb és ad el több eszközt, az Oppo pedig inkább a globális piacokon, így például Európában áll jobban a statisztikai adatok szerint.

Galéria megnyitása

Még azt is érdemes megnézni, hogy a kisebb gyártók helyzete miként alakult, és ebből a szempontból jobban telt az elmúlt negyedév, mint az előző. Az év elején az „egyéb” sorban az IDC már csak 27,2%-os piaci részesedést tudott feljegyezni, most viszont ez elérte a 29,5 százalékot. Szóval a kisebb márkák valamelyest jobban tudtak érvényesülni, ami mindenképpen pozitívum. De azért így is 15,2%-ot apadt a forgalmuk éves összevetésben, szóval azért nagy örömre nincsen ok.

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap