IDC: Meglepően alakult a koronavírus okán a mobilok forgalma

Az idei első negyedév legnagyobb vesztese az lett, akire előzetesen senki nem gondolt.

IDC: Meglepően alakult a koronavírus okán a mobilok forgalma

A koronavírus-járvány egész évben megviselheti majd a mobilpiacot, mint ahogy sok más szegmenst is. És ahogy arra előzetesen számítani lehetett, már az első negyedévben is akkora visszaesés történt, ami lényegében példátlan az okostelefonok ágazatában. Viszont eléggé érdekesen alakultak a számok összességében, és a várakozásoktól eltérő képet fest a szenvedő vállalatok összeállítása.

Összességében nézve most még csak 11,7 százalékos volt a globális visszaesés, ami valószínűleg azzal magyarázható, hogy az első negyedév során leginkább csak Kínában bontakozott ki a koronavírus és esett jelentősen a vállalatok forgalma. Összesen „csak” 275,8 millió készülék talált gazdára, holott egy évvel korábban még 312 millió feletti darabszámról beszélhettünk. Érdekes módon az Apple lényegében nem esett vissza, tudta magát tartani, a Samsung viszont jelentősen rosszabb eredményt produkált, mint 2019-ben.

Ugyan megtartotta a piacvezető szerepét a Samsung, de ez főleg annak köszönhető, hogy a Huawei is gyengélkedik. Viszont az IDC összeállításában a legjelentősebb zuhanás a Samsung neve mellett szerepel -18,9 százalékos mutatóval. 13,6 millióval esett a vállalat forgalma, ami döbbenetesen sok, így csak 58,3 milliós eredménnyel tudott zárni a cég. Pedig a vállalat mindent megtett a sikerért, tolta az 5G-t és több kedvező árú Galaxy A-szériás eszközt is piacra dobott, valamint leleplezte a Galaxy S20 sorozatot is.

Galéria megnyitása
Galaxy S20

A profit növekedéséről a csúcskategóriás mobilok gondoskodtak is, minden jel szerint. A cég 16,7%-kal nagyobb nyereséggel zárt mobilos szempontból, de ettől függetlenül az nagyon szomorú lehet a cég befektetői nézőpontból tekintve, hogy a piaci részesedésének szemmel látható részét elbukta (23%-ról 21,1%-ra csökkent) egy év alatt. Miközben elsőre még úgy tűnt, hogy nem lesz nagy probléma – valószínűleg a COVID-19 nélkül is zuhant volna a Samsung forgalma.

Galéria megnyitása
Honor V30 Pro

A Huawei továbbra is fent tudott maradni a második helyen, és az nem meglepő, hogy nagyot esett a forgalma. A vállalatnak az új készülékeknél már a GMS nélkül kell helytállnia, ráadásul a kínai forgalom igen jelentős a számára, így borítékolható volt, hogy a koronavírus hatásától nagyon fog szenvedni.

Szóval hiába van a vállalat „bizonyítványában” 17,1%-os visszaesés, lényegében nem kell magyarázkodnia. Szinte még jól is állja a sarat, hiszen a fentiek ellenére képes volt masszív előnyben végezni az Apple előtt 49 millió készüléket eladva.

Galéria megnyitása
iPhone 11

A cupertinóiak a harmadik helyet úgy szerezték meg, hogy bár folyamatosan arról beszéltek, hogy rosszak az eladási mutatók Kínában, ami kulcsfontosságú piac, és végül csak 0,4 százalékkal adtak el kevesebb mobilt a vártnál. Az iPhone 11 sikere a jelek szerint akkora, hogy az első hullámát a forgalomcsökkenésnek még a globális piacon ki tudta védeni azzal, hogy kompenzálta a növekedést.

Ez a második negyedévben valószínűleg már nem fog összejönni, de egyelőre az Apple még jól bírja a sarat – és az iPhone SE talán olyan bombasiker lesz, hogy fog még a cég meglepetést okozni. Egyébként 36,7 millió iPhone talált gazdára januártól márciusig.

Galéria megnyitása
Redmi K30

A Xiaomi számára az első negyedév még növekedést is hozott, sőt mi több, a vállalat rekordot ért el. Soha korábban nem volt még arra példa, hogy 10,7%-os piaci részesedés szerepelt volna a neve mellett. Hiába esett a forgalma Kínában, annyira jól szerepelt Indiában, hogy képes volt 6,1%-kal fentebb tornászni a forgalmát – jól jött neki a Poco márkanév visszahozása egyebek mellett. A vállalat azon van, hogy Európában, ahol lassan szorul vissza a Huawei, a kínai riválisa nyomdokába lépjen, és a Redmi széria tagjaival, valamint a drágább Xiaomikkal szépen lépdel előre az öreg kontinensen is.

Az ötödik helyet ezúttal a Vivo csípte meg az Oppo előtt, és a Vivo volt az, aki a legnagyobb mértékben tudott előre lépdelni. És ahogy a Xiaomi, úgy a Vivo is elsősorban az indiai piacon elért növekedéssel biztosította ezt be. Indiában már több Vivo fogyott legutóbb, mint Samsung, pedig egykor még a Samsung vezette az indiai régiót is. A vállalatok jól tudják, hogy amennyiben Indiában megalapozzák a hírnevüket, az a továbbiakban többszörösen kifizetődhet, éppen ezért nagyon sokat tesznek a siker érdekében.

Galéria megnyitása
Vivo V17 Pro

A Vivo számára a növekedést az Y-széria fiataloknak szánt költséghatékonyabb modelljei és az új S-sorozatú eszközök hozták meg az IDC meglátása alapján. A vállalatnak ezúttal 24,8 millió okostelefont sikerült eladni, szóval jogosan hajthatja a további növekedésben akár az is, hogy megelőzze a Xiaomit. Valószínűleg egyhamar nem kerül majd a legnagyobb vetélytársa elé, de ezúttal a 7%-os növekedés révén közeledni tudott, és ez akár az év további szakaszában is kitarthat, ami idővel tényleg kiélezetté teheti a párharcot.

Az egyéb kategória számlájára ezúttal már csak 77,5 millió okostelefon írható, ezzel a toplista első 5 helyéről lecsúszó cégek együttvéve is csak 28,1%-os piaci részt értek el. Az idei első negyedév 17,2 százalékos zsugorodást eredményezett a vállalatok körében. Egyértelműen látszódik továbbra is az a trend, hogy a nagyobb gyártóknak szavaznak inkább bizalmat a vásárlók az új mobiljuk beszerzésekor.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap