IDC: Megelőzte a Huawei az Apple-t

Az IDC legfrissebb felmérése szerint a második negyedév során a Huawei és a Xiaomi is kiválóan teljesített, a Samsung pedig gyengélkedett.

IDC: Megelőzte a Huawei az Apple-t

A mobilpiacon eddig is látni lehetett, hogy a kínai gyártók uralma folyamatosan növekedik, de a mostani eredmény talán még azokat is meglepheti, akik tisztában voltak ezzel. Az IDC friss statisztikája szerint csak a kínai gyártók tudtak növekedést felmutatni a toplistán, ezek viszont alaposan kitettek magukért.

A mobilpiac egészét tekintve továbbra is stagnálást lehet megfigyelni, ezúttal egy kicsivel kevesebb okostelefon talált új gazdára, mint egy évvel korábban. 2017 azonos időszakában még 348,2 millió mobilt adtak el a gyártók, most viszont „csak” 342 milliós forgalomról beszélhetünk. Ez annyiban nem meglepő, hogy már 2016 óta tart ez a tendencia, akkor éppen 346,1 millió eszközt vásároltak világszerte az emberek. Jelenleg szinte mindenki arra számít, hogy jövőre már lesz némi fellendülés a piacon, az új fejlesztéseknek köszönhetően (5G, hajlékony kijelzős készülékek), de idén valószínűleg már nem lesz változás, maradhat a stagnálás.

A Samsung tavaly ilyenkor egészen jól szerepelt a Galaxy S8-nak köszönhetően, most viszont éppen a Galaxy S9 miatt gyengélkedik. Értékesítési számokat nem publikál a vállalat a csúcsmodellek kapcsán, de már mindenki tényként kezeli, hogy az aktuális SGS-ek nem úgy teljesítenek, ahogy azt a dél-koreaiak várták. Az egy évvel korábbi 79,8 milliós értékesítést követően most 71,5 millió mobil van a cég neve mellett, ami 10,4 százalékos visszaesést jelent. A Samsung persze még így is elégedett lehet, hiszen a Galaxy A és Galaxy J modellek jó szereplésének köszönthetően a piac 1/5-ét a magáénak tudhatja. A vállalat már gőzerővel készül a Galaxy Note9 leleplezésére, és minden bizonnyal abban bízik, hogy az már jó értékesítési mutatókat fog produkálni.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy S9 és S9+

A Huawei újult erőre kapott, és 40 százalékot meghaladó (40,9%) növekedést volt képes produkálni, amivel bőven átvette az Apple-től a második helyet, és megérkezett a Samsung mögé. A legnagyobb kínai gyártó nem kevesebb mint 54,2 millió mobiltelefont adott el az áprilistól júniusig tartó időszakban – egy éve még csak 38,5 millió példányos forgalma volt. A cég a saját hazájában dominál, olyannyira, hogy 27 százalékos a piaci részesedése Kínában, ami rekordnak számít a második negyedévben. A cég minden ársávban jól szerepelt, az olcsóbb Honorok és a P-szériás Huawei-ek is megfelelően teljesítettek, és a vállalat nemcsak új mobillal, hanem egy érdekes szoftveres újdonsággal is előrukkolt, a GPU Turbóval is felhívta magára a figyelmet. A Huawei valószínűleg 2018 egészében nem tudja még befogni az Apple-t, de a 2019-es év már érdekes lehet a kínaiak számára, elképzelhető, hogy jövőre már legyűrheti jelenlegi legnagyobb riválisát, és a Samsung nyomába eredhet.

Galéria megnyitása
Huawei P20 és P20 Pro

Az Apple az idei második negyedévben nagyjából megismételte a 2017-es produkcióját, szerény 0,7 százalékos gyarapodás szerepel a neve mellett, és 12,1 százalékos piaci részesedést tudhat a magáénak a 41,3 millió eladott mobillal. Érdekesség, hogy bár az iPhone X eladásai eléggé nehézkesen akartak megindulni, mostanra egyértelműen ez lett a legnépszerűbb modell a kínálatban. Úgy látszik, hogy csak egy kicsi idő kellett az érdeklődőknek, hogy megbarátkozzanak a meredek árazással. Az Apple tavaly óta nem rukkolt elő új eszközzel, így ilyen tekintetben nem meglepő, hogy egy kicsit gyengélkedik. A vállalatnak az év második fele lesz inkább az érdekes, a harmadik negyedévben fog elrajtolni az új iPhone generáció, és az ünnepi szezon lesz az, amikor igazán felpöröghet a forgalma.

Galéria megnyitása
Apple iPhone X

A negyedik helyet a Xiaomi tudta megszerezni az Apple mögött. A cégnek nem volt egyszerű feladata, ugyanis ehhez le kellett gyűrnie az Oppót, aki tavaly ilyenkor még 30,8 százalékos előnyben volt előtte. Végül a Xiaomi nem kevesebb mint 48,8%-kal volt képes fentebb tornászni az eladásait a példányszámok tekintetében, és ezzel nemcsak, hogy beelőzte az Oppót, hanem még egy biztonságos előnyt is kiépített. Összesen 31,9 millió okostelefont tudott eladni a vállalat. A Xiaomi idén már több mint egy tucat új mobilt mutatott be, szóval van miből válogatnia a vásárlóknak, és nemcsak MIUI-s, hanem Android One platformot erősítő megoldások is akadnak a kínálatban, ráadásul a vállalat minden készüléke kiváló ár-érték aránnyal szolgál az összes árkategóriában, legyen szó belépő- vagy csúcsmodellről. A cég április óta már gamereknek szánt mobillal is szolgál Black Shark néven különleges dizájnnal. A Xiaominak nagyon jól jön, hogy kiválóan teljesít Indiában, ahol fej-fej mellett haladva küzd a piacvezető szerepért a Samsunggal.

Galéria megnyitása
Xiaomi Mi 6X

Az Oppo az ötödik helyre csúszott vissza, és neki sikerült a kínaiak közül a legkisebb növekedést szállítania, de 5,1 százalékkal így is fentebb tudta tornászni a forgalmát a tavalyi eredményéhez viszonyítva. Egy évvel ezelőtt kereken 28 millió okostelefont volt képes értékesíteni az Oppo, most viszont már 29,4 milliónál jár ez a mutató. Főleg a belpiacán örvend nagy népszerűségnek, de már más területeken is próbál gyökeret ereszteni. Indiában például elindította a Realme almárkáját a cég, ami lassan próbál önállósodni. A legfrissebb hír ennek kapcsán, hogy a Realme Sky Li irányítása alá kerül, aki korábban kulcsfontosságú szerepet töltött be az Oppo kötelékében. A vállalat széles ársávban mutatott be új okostelefonokat eddig idén, és a leginnovatívabb terméke minden kétséget kizáróan a Find X, viszont ez olyannyira friss konstrukció, hogy a második negyedéves adatokhoz még nem járulhatott hozzá. Egyebek mellett talán ennek a készüléknek köszönhetően még népszerűbbé válhat a jövőben az Oppo.

Galéria megnyitása
Oppo Find X

Az egyéb szegmensre is érdemes kitérni, ide került az összes többi gyártó eladása, és bizony az látszik, hogy ez a szegmens egyre szűkösebb. Tavaly még 139,5 millió mobilt adtak el világszerte olyan vállalatok nevével fémjelezve, akik kimaradtak a Top 5-ből, idén viszont már ez a szám 113,7 millióra csökkent, ami csaknem 20 százalékos visszaesést jelent. Tehát nagyon nem egyszerű a kisebb gyártóknak a sorsa, mert megállíthatatlanul növekedik a piacvezetők dominanciája. Már a piac 2/3 része öt gyártó kezében van, és valószínűleg lesz még rosszabb is ez az arány.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward