Már korábban is volt arról hír, hogy a Huawei nagyot húzott a Mate termékvonal legújabb generációjával, és arról is lehetett hallani, hogy a Mate 60 kezdetben lekörözte eladásokban az Apple iPhone-okat. Most pedig minden eddiginél konkrétabb hír érkezett a termékcsalád forgalmát illetően.
Meg nem erősített hírek szerint már több mint 30 millió Mate 60 szériás készüléket szállított le a Huawei.
A Huawei talán maga sem hiszi el, hogy mennyire bejött a Mate 60 sorozat, de a számok magukért beszélnek. Külön öröm a vállalatnak, hogy a felsőkategóriás modelljei lettek igazán kapósak, hiszen ennek köszönhetően tud szép bevételeket, ezzel párhuzamosan pedig nagyobb profitot elérni. Nem meglepő ennek fényében a kiszivárgott hírek második fele sem.
Állítólag arra készül a Huawei, hogy a Mate termékvonalat folytassa a Mate 70 bevezetésével. Belső források elmondása alapján a cég direkt az Apple iPhone 16 bemutatójához fogja igazítani a saját zászlóshajójának bejelentését és bevezetését. Szeptemberben debütálhat majd a meglepően nagy sikerű Mate 60 utódja. Ebben már egy újabb vegytiszta kínai rendszerchip dolgozhat, ha addig nem szól közbe ismét az Egyesült Államok még az eddigieknél is szigorúbb technológiai és kereskedelmi korlátozásokkal.
A tavaly augusztusban piacra dobott Mate 60 modell volt az első olyan mobiltelefon a Huawei új érájában, melyben egy teljesen új lapka jelent meg kínai gyártással. Hatalmas meglepetést okozott a Kirin 9000S világszerte; no nem a tempójával, hanem pusztán a létezésével. Korábban azt gondolták, hogy ilyen egységet egyetlen kínai chipgyártó sem tudna előállítani. De a dizájn és a chip működése is érdekes lett, mivel elsőként támogatja a „hyper-threding” technológiát.
Újult erőre kapott a Huawei
Kínában a Huawei eladásai szinte konzisztens emelkedésben vannak 2022 második felétől kezdődően. Egy kivételével minden negyedévben több okostelefont tudott a márka eladni, mint azt megelőzően, éves szinten pedig óriási növekedést ért el. A mélypontján 2022 második negyedévében 5 százalék körüli piaci részesedése volt a hazájában, most pedig a 2023-as év ünnepi időszakára már annyira jól futott a szekere, hogy az Oppót és a Xiaomit is megelőzte hazai pályán, és 14%-os részesedést ért el.
Újra a negyedik legnagyobb gyártó lett a Huawei Kínában, és amennyiben a trendek kitartanak, könnyen lehet, hogy hamarosan újra előzni fog, mert a Vivo és a Honor is lőtávolban volt előtte.
A negyedik negyedév során az Apple szokás szerint az egekbe tört az eladások tekintetében, és mellette csak a Huawei volt képed növekedést elérni az előző negyedévhez viszonyítva. A többi piaci szereplő a toplistán forgalomcsökkenésről volt kénytelen beszámolni. A Vivo állta viszonylag jól a sarat, és ezzel kis híján majdnem a második lett – a Honor egy hajszállal végzett előtte.
Nagyon érdekesen alakul a Huawei pályafutása; még mindig tud nagy fordulatokat produkálni, miközben évekkel ezelőtt valószínűleg sokan arra sem mertek volna fogadni, hogy 2024-ben még aktív tagja lesz a mobilpiacnak. A vállalat jelenleg a P széria következő generációjára összpontosít, ahol minden eddiginél jobb fotós lehetőségek érkezésére lehet számítani, és ezzel párhuzamosan dolgoznak már a következő Mate-en is.