Harmadával esett a HTC bevétele

A vállalat azt mondta, elkötelezett a mobilpiac iránt, de látszólag semmit nem tesz a fennmaradásért.

Harmadával esett a HTC bevétele

A HTC mostanra már annyira összezsugorodott, hogy tényleg kezd veszélybe kerülni a jövője. És nem is úgy alakul a kínálata, hogy bármilyen szempontból is jó kilátásokban reménykedhetne. Februárban újabb mélypontra ért, és bár jött egy friss okostelefon a márkaneve alatt, az sem a sajátja.

Az elmúlt hónapban a vállalat 420 millió tajvani dolláros bevételt ért el, ami amerikai dollárba átszámolva mindössze 14 milliós összeget jelent. Az egy évvel korábbi adathoz képest ez a mostani 33%-kal alacsonyabb, és az egy hónappal ezelőtti teljesítményét is sikerült 12 százalékkal alulmúlni.

Azt már hosszú ideje nem tartják számon, hogy a HTC mekkora piaci részesedéssel bír, de ha ez így folytatódik, akkor az is kisebb csoda lesz, ha jövőre még lesznek HTC okostelefonok a boltok polcain. Már csak azért is, mert újdonságok sem igazán érkeznek. Nemrégiben befutott ugyan a Wildfire R70, de az valójában nem a HTC fejlesztése, hanem csak egy OEM termék a HTC márkajelzésével. A Lava készíti a mobilt elsősorban az indiai piac számára, de más fejlődő régiókba is eljuthat, így például Thaiföldön is lehet vele találkozni. (Ebben az esetben nem tudjuk, hogy mekkora részt kap a bevételekből a HTC, de biztosan nem annyit, mintha a saját megoldása volna.)

Galéria megnyitása
Wildfire R70

Ott lenne még a HTC-nél a Vive is, de szemmel látható, hogy a virtuális valóságra szakosodott részlegen is vannak problémák. Néhány éve még arról beszélt a HTC, hogy leválaszthatja a Vive márkát a mobilos részlegről, hogy a pénzügyi mutatókat ne húzzák vissza a gyengélkedő okostelefonok, de erre nem került sor. Ma már a komplett HTC teljesítménye kiábrándító, a Vive nem képes megszépíteni a számokat, folyamatosan veszteséget produkál a cég.

A HTC januári és februári teljes bruttó bevétele együttesen nem éri el még a 2019 januári bevételét sem (29,9 millió dollár áll a 33,6 millió dollár ellenében). És a kéthónapos eredmény összesen 44,97 százalékkal marad el attól, amit egy évvel korábban tudott felmutatni a tajvani brigád. Pedig mondanunk sem kell, hogy már akkor is eléggé soványan teljesített.

Nem lehet tudni, hogy a HTC milyen tervekkel várja a jövőt, mert látszólag nem annak megfelelően cselekedik, mint amit kommunikál. A cég egyik kiemelt szakembere, Yves Maitres tavaly októberben még arról beszélt, hogy egyáltalán nem gondolkodnak abban, hogy feladják az okostelefonokat. Ugyanakkor azóta csak egyetlen saját mobillal állt elő a HTC, a Desire 19s-sel, ami a középkategória alsó szegmensében rajtolt el átlagos árszabással társulva.

Galéria megnyitása
HTC U19e

A vállalat a Mobil Világkongresszusra sem készült látszólag, mert több mint két hete lett volna az esemény, és semmilyen újdonságról nem rántotta le azóta a leplet. Hosszú ideje nem állt elő egyetlen felsőkategóriás megoldással sem, és az 5G technológiát sem kísérelte meglovagolni, pedig az LG számára például az 5G pozitív előrelépést hozott. Kíváncsian várjuk, hogy a HTC égisze alatt a következő hetekben, hónapokban meg fog-e jelenni bármilyen újdonság, vagy különösebb ellenállás nélkül folytatja a 2012 óta mondhatni folyamatosan tartó lejtmenetét.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap