Egy új készülék vásárlásakor nincs annál örömtelibb pillanat, mint amikor a felhasználó kézhez kapja a hőn áhított terméket, kicsomagolhatja, és a bekapcsolást követően gyorsan nekieshet a beállításnak. Érdemes a frissítést is megejteni az első lépések között, hogy már a legújabb operációs rendszerrel tudja az okostelefont használtba venni az újdonsült tulajdonosa.
Ugyanakkor néhány iPhone 16 modellnél már ekkor bekövetkezik egy olyan gikszer, ami az élményt végérvényesen tönkreteszi. Több olyan felhasználói visszajelzés is felütötte a fejét az elmúlt hetekben a fórumokon, közösségi oldalakon, melyek arról számoltak be, hogy az okostelefon már az első lépések megtételét követően végérvényesen tönkrement.
Több felhasználó azzal szembesült, hogy a készülék a konfigurálással egybekötött frissítést követően nem tért észhez többé, az üdvözlőképernyőn képtelen volt túljutni.
„Hello Brick” címszóval hivatkoznak a hibára néhányan, de több különböző formában is rá lehet lelni ugyanerre a jelenségre például a Redditen vagy az Apple fórumain egyaránt. Mi is kaptunk arról visszajelzést, hogy egy frissen vásárolt iPhone 16 Pro modell a beállítása során elvérzett. Mikor az iOS frissítéséhez ért a teljesen új mobiltelefon, akkor egész egyszerűen megadta magát, nem tudott többet elindulni; az üdvözlőképernyőn nem jutott túl.
Nem tudni, hogy a hibát mi okozza, de hetek óta ismert jelenségről van szó a fellelhető tapasztalatok alapján, amibe most is bárki belefuthat, aki az iPhone 16 vásárlása mellett teszi le a voksát. Nincs információ arról, hogy mekkora lehet az eszközállomány kitettsége, mennyi terméknél jelentkezhetett a rendkívül kellemetlen jelenség. Az Apple semmit nem nyilatkozott az esetekkel kapcsolatosan, de az is biztos, hogy globálisan érinti ez a különös meghibásodás az eszközöket.
A felhasználók visszajelzései alapján azt is ki lehet jelenteni, hogy a biztos megoldás az, hogy új készülékre kell cserélni azt, ami szoftveresen meghibásodott. A legtöbb beszámoló szerint nem használ a helyreállítás, az okostelefont nem lehet többé visszahozni az élők sorába. Az Apple ügyfélszolgálata mindenkinek azt javasolja ilyen esetben a legsimább ügymenet érdekében, hogy álljanak el a vásárlástól, és rendeljenek egy friss készüléket – ami remélhetőleg már rendben lesz. Persze elindítható a garanciális ügyintézés is, ami egy hosszadalmasabb folyamat, így még több kellemetlenséggel jár.
Ha már itt tartunk, az Apple egy olyan újítására is érdemes kitérni, ami nem kapott különösebben nagy figyelmet, pedig nagyon érdekesen hangzik. Az iPhone 16-tól kezdődően a támogatott készülékeket már Mac vagy PC nélkül is vissza lehet állítani, méghozzá vezeték nélküli módon.
Egy iOS 18 operációs rendszert futtató iPhone vagy iPad közelébe kell tenni a helyreállítani kívánt iPhone 16-ot, és így lesz elérhető a „Restore Nearby iPhone” funkció. Az elindítását követően vezeték nélküli összeköttetés mellett, az ép eszközön keresztül lezajlik az iOS operációs rendszer visszaállítása. A jól működő iPhone vagy iPad képes letölteni a rendszert, majd a nagy sebességű vezeték nélküli átviteli lehetőséget kihasználva átviszi a meghibásodott eszközre az adatokat.
Ez azt jelenti, hogy igazából bárhol, menet közben megoldható egy iPhone 16 helyreállítása, miközben ez eddig egy elég körülményes művelet volt. Az már más kérdés, hogy így sem lehet megoldani a váratlanul bekövetkező fenti hibát.