A Tesla Cybertruck 4 évvel a bejelentését követően idén elkészült, de Elon Musk most belengette, hogy igazából meg lehet fokozni a jelenlegi állapotot. Készül majd hozzá egy olyan csomag, amivel még extrémebb lesz az egyébként sem hétköznapi pick-up. Megtanul majd „vizen járni”.
Jay Leno műsorában járt a Tesla járműmérnöki részlegének alelnöke, Lars Moravy, és sok érdekességről beszélgettek egy adás keretében. Főleg a Cybertruck volt a téma tárgya, és egy igazán szélsőséges dolog is szóba került. Elmonda a szakember Lenónak, hogy az elektromos pick-up majdnem, hogy képes „úszni”. Közel áll ahhoz, hogy vízállónak lehessen nevezni, és közlekedni tudjon vízben is.
De igazából ez nem egy olyan kulisszatitok, ami nagy meglepetés lenne, mivel aki a Cybertruck fejlesztését figyelemmel kísérte, az valószínűleg tudja, hogy erről már maga Elon Musk is beszélt korábban. Persze Musk sok dolgot szokott mondani, és ezek nem mindig valósulnak meg pontosan úgy, ahogy azt szerette volna, és a Cybertruck vízállósága is egy ilyen dolog. A vállalat alapítója korábban azt szerette volna, ha a jármű képes legyen átkelni akár egy tavon is. Ez pedig részben jött össze.
A fejlesztés során valószínűleg ki volt adva az, hogy minden ponton kiemelkedően jó vízállóság jellemezze a járművet, de azért addig nem mentek el, hogy ténylegesen az összes autó gyári állapotban képes legyen vízben közlekedni. Ez a téma el is ült igazából, és nem nagyon lehetett róla hallani. Valószínűleg nem is igazán vették komolyan az emberek ezt az ígéretet, mert a jármű bejelentésekor sem jutott eszébe senkinek számon kérni a Teslán, hogy mi lett az úszó képességgel.
Most azonban Lars Moravy megállapítását Elon Musk nem hagyta szó nélkül, és rögtön előállt egy ígérettel. Az üzletember kijelentette, hogy kínálni fognak a Cybertruckhoz egy olyan módosító csomagot, amivel elérhető lesz az, hogy képes legyen úgy menni a vízen, mint egy hajó. Ez egy nagyon merész kijelentés, de azért némi visszafogottságot gyakorolt Musk, mert azt is hozzátette, hogy „csupán” 100 méteren keresztül lesz képes ellenállni a víz nyomásának a módosított Cybertruck.
Hozzátette Musk, hogy csak az utastér ajtajainál van gond a szigeteléssel, ezeken a pontokon kell javítani a vízállóságot elsősorban. Korábban egyébként állítólag az volt a cél, hogy a SpaceX bázisa és a texasi South Padre-sziget között képes legyen átkelni, ami 360 méteres távot jelent a vízen.
Meglehet, hogy látni fogunk még a Balatonon közlekedő Cybertruckot, és talán messzebbre fog jutni, mint például a Hummer H2, aminek még jégen sem sikerült 30 méternél nagyobb távot megtenni. Ebben a legnagyobb visszatartó erő az lehet majd, hogy Európába hivatalosan egyelőre nem tervezik a pick-up forgalmazását. (Még ha valaki be is hozná valaki, valószínűleg nem tudna rendszámot szerezni a mostani formájában.)
Lars Moravy arról is beszélt a Jay Lenónak adott interjúban, hogy a Tesla dolgozik azon is, hogy megvalósítsa a vezeték nélküli töltést. Az indukciós töltésnek köszönhetően nem kellene az autók töltőkábelével szórakozni a parkolóhelyeken. Elég lenne csak a megfelelő pontra parkolni, és elindulhatna a töltés. De a mérnök elmondta azért azt is, hogy ez komplikált, szóval még idő kell ahhoz, hogy ténylegesen hatékonyan megoldható legyen így a töltés.