A Spotify több mint egy éve folyamatosan szép növekedésben van, jó üzleti döntéseket hozott, ennek köszönhetően pedig a pénzügyei is elfogadhatóan alakultak. Korábban lényegében szinte mindig veszteséggel üzemelt a platform, de ez mostanra megváltozott, és a friss eredmények tükrében teljes magabiztossággal tekintenek előre.
Remek negyedéves jelentéssel indította az idei évet a Spotify, és miután 2006. április 23-án indult a szolgáltatás, erőteljes ünnepi hangulat van a cégnél. Az alapító-vezérigazgató, Daniel Ek is erre utalt a negyedév értékelő nyilatkozatában.
„Ahogy azt egy felnőtt vállalatnak kell, most már konzisztensen profitot termelünk, ami nagyszerű hír.” – jelentette ki a szakember.
168 millió eurós nyereséget termelt a vállalat, miközben egy évvel ezelőtt még 156 millió eurós mínuszban volt, és az előző negyedévet is egy 75 millió eurós veszteséggel zárta. Ek szerint innentől már sínen vannak, és azon lesznek, hogy minden negyedévben pozitív legyen a mérleg. Ez mindenképpen jól hangzik, de azért azt látni kell, hogy a Spotify ezzel együtt sem különösebben tud jól profitálni a működésből.
A vállalat teljes bevétele 3,64 milliárd dollár volt a minimális haszon mellett. Negyedéves szinten ez nem jelent előrelépést, a friss szám nagyjából megegyezik az ünnepi időszak forgalmával, viszont éves összevetésben már egy nagyszerű, 20 százalékos felívelésről beszélhetünk. Ezt részben annak köszönheti a cég, hogy elkezdett emelni az előfizetési díjakon, részben pedig arról van szó, hogy sokat nőtt a Premium előfizetők tábora.
Globálisan már 615 millió hallgatója van a Spotify-nak, de a jelentős többség továbbra is az ingyenes, reklámokkal támogatott opció mellett teszi le a voksát.
Egy évvel ezelőtt még „csak” 515 millió aktív regisztrált volt a platformon, ennyi idő leforgása alatt sikerült 100 millióval nagyobb közönségre szert tenni, ami felülmúlja az elemzői várakozásokat. Reklámok közbeszúrásával már 388 millióan hallgatják a platform kínálatát, és 239 millió olyan regisztrált van, aki a Premium mellett veszi igénybe a szolgáltatást.
Az ünnepek alatt a reklámok nagyon szépen hoztak a konyhára, de az idei első negyedév ebből a szempontból már gyengébb képet fest. Negyedéves szinten az 501 millió eurós reklámbevétel 389 millió euróra apadt, de egy éve még csak 329 millió euró származott hirdetésekből, tehát nincs gond ilyen téren sem a növekedéssel. A havi díjakkal 3,25 milliárd eurót keresett a platform, ami 20%-os emelkedést jelent éves összevetésben.
A Spotify folyamatosan dolgozik azon, hogy minél több lábra tudjon állni. A zene és a podcast mellett már a hangoskönyvek területe is kezd feljönni és megerősödni. A cég idén már olyan előfizetési opciót is indított az USA-ban, ami csak a könyvekre vonatkozik. Ezt pedig valószínűleg tovább fogja gondolni, hogy még jobban illeszkedjen az opció a portfóliójába. Videók is egyre több helyen jelennek már meg a platformon, leginkább azért szokott kritikát kapni, mert a zenei szekciót látványosan hanyagolja. A lossless zenehallgatási lehetőségről például most sem esett szó.