Gyilkos bohóc ijesztgetett gyerekeket a Spotify-on

Egy félelmetes baki mutatott rá arra, hogy a gyermekek védelme sokkal nehezebb feladat annál, mint azt sokan gondolják.

Gyilkos bohóc ijesztgetett gyerekeket a Spotify-on

Rengeteg olyan szolgáltatás van napjainkban, amelyek reklámokból tesznek szert bevételre. Mostanra pedig számos szabályozás született arra vonatkozóan, hogy a gyermekek számára elérhető felületeken milyen reklámok jelenhetnek meg. És bár ezt a legtöbb vállalat próbálja is megfelelően kezelni, minden igyekezet ellenére is akadnak olyan esetek, amikor a gyerekek nem oda illő tartalmakkal találkozhatnak.

Ezúttal a Spotify futott bele egy igazán kellemetlen helyzetbe, mert egészen konkrétan a lehető legfélelmetesebb reklámot sugározta a fiatalok irányába. A Spotify egyebek mellett rendelkezik direkt gyermekek számára megfelelő lejátszási listákkal, és amennyiben ingyenesen használják az appot a csemeték, akkor ezek között ugyanúgy vannak reklámok, mint más esetekben. Elvileg ezek a reklámok nem lennének károsak, de tavaly egy hirdetés nagyon félrement.

Galéria megnyitása

A Warner Bros. vállalatot sorozatos támadások érték azért, mert a Spotify-on az egyik legnépszerűbb aktuális horrorját reklámozta, és ez a gyerekeknek szánt tartalmak közé is eljutott. Az „Az” című alkotásnak a második részére hívta fel a figyelmet az a hirdetés, ami miatt a Spotify és a Warner feje egyaránt főhet a dühös szülők haragja miatt.

Az már önmagában komoly problémát jelent, hogy nem a gyerekekkel „kompatibilis” reklám jutott el a fiatalokhoz, miközben a direkt a csemetéknek szóló tartalmakat hallgatták, az viszont csak még jobban tetézi a dolgot, hogy mi is volt ez kellemetlen tartalom.

Ha valaki nem ismer az „Az” című filmet, ez egy olyan gyilkos bohócról szól, aki a Pennywise névre hallgat, és egyebek mellett gyermekekkel elfogyasztásával üti el a szabadidejét. Az Stephen King által kitalált alakváltó rém azért viseli általában a bohóc bőrét, hogy ezzel csalogassa magához a táplálékául szolgáló, gyanútlan városi gyerekeket.

Galéria megnyitása

Az már csak hab a tortán, hogy a reklámban egyébként maga Pennywise szólal meg a hallgatók irányába, és a félelmetes módján utal a hallgatók bántalmazására a zenék közötti reklámblokkban. „Rólatok álmodtam 27 éve. Éheztem rátok. Hiányoztatok.” – szólalt meg Pennywise, majd hangulatkeltő hangeffektek még tovább fokozták az egyébként is rémisztő a reklámnak a hatását.

A Warner azt nyilatkozta az illetékes szervezetek megkeresésére, hogy a hirdetése nem gyerekeknek szólt, hanem a 18-44 éves korosztályt vette célba. A Spotify nem igazán szerette volna kommentálni az ügyet, de azt hozzátette, hogy olyan lejátszási listánál szólalhatott meg a szóban forgó reklám, ami nem kizárólag gyerekeknek szólt. De érdekes módon a vállalat mégis eltávolította ezt a kínálatából mostanra. (De sok gyerekeknek szóló lejátszási listát lehet találni továbbra is.)

Szakemberek szerint az egyáltalán nem elég, hogy ebben az ügyben a Spotify és a Warner is meghúzta magát, mindenképpen tenni kell azért, hogy a jövőben ilyen esetek egyáltalán ne fordulhassanak elő. Ugyanakkor az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Spotifynak mindenképpen igaza van abból a szempontból, hogy az eset nem a specifikus Spotify Kids applikációval történt meg. Márpedig a vállalat direkt biztosít ilyet is a gyerekeknek, a szülők mégsem ezt használták.

Galéria megnyitása

A Spotify Kids hátránya, hogy nem ingyenes, hanem csak a Spotify Premium Family csomagra való előfizetéssel használható. Ugyanakkor az igaz, hogy ilyenformán a gyermekek tényleg védve vannak a mostanihoz hasonló káros reklámoktól, mivel ott egyáltalán nincsenek reklámok, plusz magasabb szinten szűrt eleve a zenekínálat is.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap