A Netflix a negyedéves beszámolójával párhuzamosan elhintette, hogy komoly változás jön az előfizetési lehetőségeknél azokban az országokban, ahol már elérhető a hirdetésekkel megtámogatott opció. A második negyedévtől elkezdik megszüntetni az egyik legnépszerűbb előfizetési lehetőséget.
Az Egyesült Államokban és Kanadában most még elő lehet fizetni a Netflixre mindössze havi 12 dollárért, de ez már nem tart sokáig. Még 2024 első felében felszámolásre kerül ez az opció, és onnantól már csak a 15,5 dolláros díjcsomag lesz elérhető reklámoktól mentesen. Ez átszámítva jelenleg mintegy 5500 forintos összeget jelent havi szinten.
Csak viszonyításképpen, hogy ehhez mérten milyen kedvező a szolgáltatás árazása itthon jelen pillanatban: Magyarországon továbbra is elérhető marad az Alap néven futó díjcsomag, ami 2490 forintba kerül havi szinten, a középső Standard opció 3490 forintos áron vehető igénybe, és még a Prémium is megúszható 4490 forintból. A hazai árakhoz nagyon hosszú ideje nem nyúlt hozzá a vállalat, és nem tudjuk, hogy meddig maradhat ez így, de nagy meglepetés lenne, ha még ezt az évet is kihúznánk áremelés nélkül.
A Netflix a hirdetésekkel tűzdelt díjcsomagot jelenleg 7 dolláros áron kínálja az Egyesült Államokban és Kanadában. Ennek az irányába próbálja terelni az embereket, de persze a vállalat minden bizonnyal azt sem bánja, ha a 12 dollár helyett már 15,5 dollárt is kifizetnek a felhasználók a szolgáltatásért cserébe. Az Alap csomag árát a vállalat egyébként is nemrégen emelte, ez 10-ről 12 dollárra drágult tavaly októberben. A 12 dollártól meg már nincs is olyan távol a 15,5 dollár. Így kell 55%-kal magasabb összeget kifacsarni az előfizetőkből kevesebb mint egy év leforgása alatt.
A jövőben Standard díjcsomagra előfizetőknek egyébként öröme is lehet ebben, mert legalább többet fognak kapni a pénzükért cserébe. Eddig az Alap opció esetén egyetlen eszközön tudtak HD minőségben videózni, de a Standard már Full HD támogatást biztosít egyszerre két készülékre, és még vendéget is meg lehet vele hívni. A csúcsminőség pedig a 22 dolláros Premium révén érhető el, ott már 4K HDR minőséget biztosít a Netflix még több eszközre.
A vállalat elmondta, hogy ezt a változtatást minden országban meglépi, ahol már elérhető a reklámokkal támogatott előfizetési lehetőség. Szóval nekünk például egyelőre még nem kell attól tartani, hogy a jelenleg 2490 forintos áron igénybe vehető opció egyik pillanatról a másikra nyugdíjba vonulna.
Erre a változásra leginkább azért van egyébként szükség, mert nagy a nyomás a Netflixen, hogy megfeleljen a befektetőknek. Egyre nagyobb bevételt kell elérnie, hogy több profitot tudjon termelni, ha nem szeretnék, hogy úgy összeomoljon a tőzsdén, ahogy azt 2022-ben láthattuk. A 2024-es évre is egy nagyon vad növekedést jósolva vágott neki, az első negyedévben már 9 milliárd dollár fölé vinnék a teljes forgalmat, és 13 százalék feletti emelkedést érnének el, amire az elmúlt időszakban nem volt példa.
A mostani bejelentéssel pedig, hogy a második negyedévtől már a Standard díjcsomag és a reklámos opció irányába terelnék az embereket, már a további növekedést készíti elő a vállalat. Hiszen egy streaming szolgáltatásnál csak az emelésekkel lehet magasabb ütemben felfelé pumpálni a bevételeket, mint ahogy a felhasználói tábor növekedik. Márpedig a Netflixtől ezt várják el a befektetők.