Indul az iPhone 17 széria és az iPhone Air modell forgalmazása, és már jönnek az első átfogó tesztek a mobiltelefonokról. Azt is lehet már látni, hogy mit nyújt az Apple A19 Pro rendszerchip, és már az is biztosnak tűnik, hogy az iPhone Air modellbe felesleges volt ezt a lapkát integrálnia a gyártónak.
Az Apple A19 Pro a felépítését tekintve nem sokat változott, és a processzor tekintetében nem is lengetett be komolyabb gyorsulást a vállalat, inkább az IGP az, ahol látványosabb tempónövekedésre számíthatnak a vásárlók. A Geekbench 6 keretében az előző Apple A18 Pro lapka a The Tech Chap tesztjében 3566 pontot produkált egy szálon az Apple A19 mellett, ami 3800-3899 pontot hozott az iPhone 17 Pro Max és iPhone 17 Pro modellekben. A többszálas tesztet az újdonságok 9827-10 021 ponttal fejezték be, miközben az előző generáció 8952 ponttal végzett.
Az iPhone Air már egy kicsi lassabb volt minden téren a társainál, 3778 és 9507 pontot tudott felmutatni, ami vélhetően a melegedés miatt alakult így. A szerényebb hűtésből eredően egy minimálisan alacsonyabb átlagos órajelen dolgozhatott a készülék az iPhone 17 Próknál. Az Apple A19 lapkát használó iPhone 17 modell pedig 3734, illetve 9449 pontot hozott össze, tehát szinte ugyanazt a tempót tudta produkálni, mint az extravékony iPhone a papíron izmosabb rendszerchippel.
A 3DMark Solar Bay Extreme stressz tesztben a stabilitás a lényeg, de az első körös eredmények szépen megmutatják a nyers erőben jelentkező különbségeket is. Az Apple A18 Pro a The Tech Chap videójában 1421 pontot hozott össze, miközben az A19 Pro lapka 2116-2139 pontot tudott felmutatni az iPhone 17 Pro és 17 Pro Max párosban. Mondhatni a harmadával lett gyorsabb az újdonság. Az iPhone Air csonkított GPU-vel, 6 helyett csak 5 darab feldolgozóval kapta meg az A19 Prót, de még ehhez mérten is nagyon leszerepelt. Csak 1733 pontot tudott elérni, miközben az A19 lapkának otthont adó iPhone 17 1831 pontot hozott össze.
No, de ennek a tesztnek a stabilitás kimérése a lényege, és ebben sül fel igazán az iPhone Air. Már az első körében is jó eséllyel kellett a tempóját visszafognia, de a második körre teljesen bezuhant a tempója. Már csak 1110 pontot tudott felmutatni, és marad is ezen a szinten, ami valószínűleg egy minimálisra fogott órajel lehet, mert ezt a szintet már betonstabilan hozta végig. Az Apple A18 Prónál egy kicsit így is jobb volt, mert az a chip 954 pontig fékezett, de ez a teljes teljesítményének még mindig több mint a 67 százaléka.
Ez a teszt 20 percig gyötörte folyamatosan az okostelefonokat, és a végére az iPhone 17 Pro tempója is jelentősen csökkent, az első körben mért adat 61,4 százalékára redukálódott, de ez még így is 1298 pontot jelent. Az iPhone 17 Pro Max már jobban bírta, az csak 67,4 százalékra lassult vissza, és az eredményekből látszik, hogy lassabban is adta meg magát. De ebből a szempontból az iPhone 17 lett a legjobb, ott csökkent a teljesítmény a leglassabban, szóval az Apple A19-et könnyebben tudta hűteni a mobil. A 20 perc terhelés után az iPhone 17 Pro és az iPhone 17 tempója között már elenyésző volt a differencia.
A mobilokról folyamatos játék mellett készített hőkamerás képen látszik, hogy az Apple A19 Pro és az A19 is magasabb hőmérsékletre melegedik, mint az Apple A18 Pro a tesztben szereplő iPhone 16 Pro Maxban. Az iPhone Air a legforróbb, és annak is a teteje az, ahol még 65 fokot is mértek. Az iPhone 17 is nagyon átmelegedett a mérés alatt. Az iPhone 17 Pro és 17 Pro Max esetén pedig szépen megmutatkozik, hogy az Apple használt nagyobb hőelvezető felületeket, így az eszközök egésze általánosan melegebb, de a csúcshőmérséklet egy kicsit alacsonyabb szinten marad.
Az Apple az iPhone Airnél a kamerapúp mögé hajtogatta össze az alaplap jelentős részét, az elektronika java ott helyezkedik el. Technológiai szempontból ez a tervezés mindenképpen érdekes, azt azonban ki lehet jelenteni, hogy a legkevésbé sem előnyös. Bizony nagyon könnyen kialakulhat olyan helyzet, hogy az iPhone Air egy kicsit is tartósabb terhelésnél már lassabb lesz, mint az előző generációs iPhone-ok.