Shop menü

ELON MUSK CÉGE GYORSFORGALMI ALAGUTAT ÉPÍTHET CHICAGÓBAN

A polgármesteri hivatal csütörtök reggel jelentette be, hogy a Boring Company-t választották ki a város legnagyobb repterére vezető útvonal létrehozására.
Jools _
Jools _
Elon Musk cége gyorsforgalmi alagutat építhet Chicagóban

Az O’Hare Nemzetközi Repülőtér és a Loop nevű városnegyed között két párhuzamos alagút húzódik majd, amelyeken haladva 12 perc alatt lehet megtenni a légvonalban nagyjából 27 kilométeres távolságot. A megbízás fontos mérföldkő a Boring Company számára, amelyet azzal a céllal alapított 2016-ban a Tesla és a SpaceX vezetője, hogy a városi dugókat alagutak révén szüntesse meg. A következő lépésben a város és a cég megtárgyalják a szerződés részleteit, amit aztán még a városi tanácsnak is helyben kell hagynia.

Chicago legnagyobb reptere és a város központja között az elmúlt években sokan próbáltak meg gyorsforgalmi közlekedést megvalósítani, de ezek a javaslatok sorra lebuktak. A legújabb pályázatot novemberben írták ki a feladat megoldására, amelynek során végül a Boring Company és egy másik cég között dőlt el a megbízatás.

Bár a projekt pontos részletei majd csak a szerződésből derülnek ki, a polgármesteri hivatal által tartott sajtótájékoztatón nyilvánosságra hozták a Musk cége által előterjesztett terv egyes részleteit. Az első és legfontosabb információ, hogy a gyorsforgalmi alagút nem állami kézben lesz: a Boring Company azt saját zsebből építi meg, üzemelteti és tartja karban elkészülte után is.

A polgármester, Rahm Emmanuel elmondása szerint a pályázati kiírásban kitétel volt, hogy nyertes cég az utasokat és csomagjaikat 20 perc vagy még kevesebb idő alatt juttassa el a reptérre vagy onnan vissza a városba. A Boring Company a minimális elvárásnál jóval rövidebb, 12 perces menetidőt ígér. A szállítást a föld alatti pályán 16 utast befogadni képes elektromos járművek végzik majd, amelyek a városon belül egy új állomásra futnak be.

A tervezett rendszer a Hyperloop módosított verziója, így a cégen belül Loopnak nevezik (vagyis az utasok majd a Loopot használva juthatnak el a Loopba a reptérről). A legfőbb különbség a Hyperloophoz képest, hogy a járművek nem alacsony nyomású alagutakban haladnak, hanem normál alagutakban. A kabinok (vagy elektromos autók) egyes információk szerint 200–240 km/órás, más adatok szerint legalább 160 km/órás sebességgel haladnak majd. A vonalon a két végállomáson kívül nem lesznek más megállók, és a járművek igény esetén akár 30 másodperces gyakorisággal is útjukra indulhatnak.

Bár a várható igénybevételi költségekről semmit nem tudni, a pályázat egyik fontos kitétele volt, hogy egy-egy fuvar olcsóbb legyen, egy taxiút vagy egy reptéri transzferjárat díjánál, amihez a nyertes Boring Company minden bizonnyal hozzájárult. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az új vonal jelentősen megkönnyítheti a reptéri közlekedést és tehermentesítheti a városi utakat is, hiszen az O’Hare és a Loop között napi viszonylatban nagyjából 20 ezer ember közlekedik jelenleg.

Ahogy említettük, a megbízás a Boring Company számára is legalább ilyen fontos, hiszen ez az első olyan projekt, amely egy jelentős közlekedési problémát oldhat meg, ami a cég alapításakor Musk fontos célja volt. A cég eddig egy washingtoni mélygarázs és egy marylandi alagút megépítésére kapott megbízást, amelyek ugyan szintén nagyszabású építkezések lesznek, de nem tekinthetők a tömegközlekedés megreformálását célzó kezdeményezéseknek. A chicagói alagút viszont, ha elkészül, pontosan ebbe a kategóriába esik majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére