Az elmúlt hetekben Elon Musk megnyilvánulásai nagy port kavartak. Ez a megállapítás az elmúlt 1,5 évben szinte bármikor megállta volna a helyét, de most tényleg arról van szó, hogy az üzletember átlépett olyan határokat, amiket valószínűleg nem kellett volna. Most pedig a DealBook konferencián egy olyan interjút adott, amivel ismét sikerült reflektorfénybe kerülnie.
A beszélgetés viszonylag jó kedélyűen telt, de voltak egészen komoly témák is, és Elon Musk a tőle megszokott könnyedséggel tett meglehetősen súlyos kijelentéseket. Korábban az üzletember egy antiszemita megnyilvánulás mellé állt az X-en, és maga is olyan kijelentéseket tett, amik nem nevezhetők politikailag korrektnek. Erről is kérdezték, és Musk némi megbánást mutatott az ügyben, ugyanakkor a dacosságát sem rejtette véka alá. Most itt lett volna a lehetősége arra, hogy a hirdetők felé közeledjen egy kicsit, de inkább beintett nekik.
Azt nyilatkozta a színpadon Musk, hogy véleménye szerint a hirdetők zsarolják őt, amikor az X ellen fordulnak. Márpedig ha így van, akkor jobban teszik, ha egyszerűen csak elvonulnak, és nem hirdetnek a platformon. Ha nem tetszik nekik valami, akkor hagyják abba a hirdetést, és kész. Musk szerint, amikor valaki azzal próbálja sarokba szorítani, hogy leállítja a reklámokat az X-en, akkor lényegében a pénzzel próbálják sakkban tartani, erre pedig semmi szüksége nincs.
„Ha valaki reklámmal akar zsarolni, pénzzel akar zsarolni, ebben az esetben pedig menjen a pi***ba. Menj a pi***ba. Világos? Remélem, igen.” – hangoztatta Musk. Többször is elküldte a pi***ba az üzletember azokat, akik felfüggesztették a hirdetéseiket az X mikroblogon.
Külön üdvözölte interjújában Bob Igert, a Disney vezérigazgatóját. Persze mély iróniával tette ezt, miután Iger azt nyilatkozta, hogy semmi esetre sem szeretné, hogy a Disney Elon Musk közelébe kerüljön. Azért pont őt említette, mert korábban ugyancsak interjút adott a DealBook konferencián. Ezek után azt egészen biztosan kijelenthetjük, hogy a Disney a közeljövőben nem fog X reklámfelületért fizetni.
Musk tisztában van azzal, hogy a hirdetők nélkül az X képtelen lenne fennmaradni a jelenlegi formájában, úgy nyilatkozott, hogy a hirdetési bojkott akár meg is ölheti a platformot. Ezt pedig olyan nyugalommal mondta, mintha rég elfogadta volna. Persze biztosak lehetünk abban, hogy ezzel igazából már hosszú ideje tisztában van. Sőt mi több, igazából amióta átvette a mikroblogot, minden erőfeszítésével azon volt, hogy ezen változtasson. A sok előfizetési lehetőség, minden extra bevételszerzésre irányúló fejlesztás arra szolgált, hogy az X függetlenségét elősegítse.
Az elhangzottak alapján Musk abban bízik, hogy a hirdetők nem akarják teljesen tönktretenni a platformot. Nem ez a céljuk, mert arról mindenki tudna, és nem venné ki jól magát. Jelenleg több mint 100 márka hirdetései vannak felfüggesztve, és számítások szerint, ha ez így marad, akkor nagyjából 75 millió dolláros kár éri a mikroblogot, csak az idei év végéig. Az X pénzügyeibe nincs betekintésünk, és bár az előfizetésekből egészen biztos, hogy soha nem látott mennyiségű forgalma van, az is garantált, hogy ez nem elég a fennmaradásához.
Elárulta Musk, hogy már bántja azt, hogy az antiszemita tartalomra reagált, mert ezzel fegyvert adott azoknak a kezébe, akik szemben állnak vele. Kihangsúlyozta, hogy szerinte a média is direkt úgy alakította a híreket, hogy a lehető legrosszabbul jöjjön ki az ügyből.
Nem sokkal az interjút követően Linda Yaccarino is nyilatkozott az X-en, hogy valamelyest nyugtassa a kedélyeket. Az X vezetője elmondta, hogy szerinte Elon Musk bocsánatot kért, magyarázattal szolgált a mostani helyzetre, és próbálta a saját szemszögükből bemutatni a mostani helyzetet. Úgy látja, hogy néhány embernek kellemetlenséget okoz az, hogy az X-en információs függetlenség van.
Úgy látja, hogy egy igazán különleges platformot üzemeltetnek, ahol a szólásszabadság kiemelten fontos, és az emberek elmondhatják a saját véleményüket, ami esetenként a hirdetőknek nem tetszik. De az X közössége rendkívül erős, és mindenkit befogad. Továbbra is nyíltan szeretnének együttműködni minden olyan hirdetővel, aki hisz a tartalmas és eredményes közös munkában.
Yaccarinót egyébként túl sokszor nem lehet hallani azon túl, mint amikor éppen egy Elon Musk által kavart vihart próbál csendesíteni. Az viszont egészen biztos, hogy most a színfalak mögött bőven akad munkája, hiszen lényegében azért vette fel az üzletember, hogy legyen egy olyan profi a platform élén, aki a hirdetőkkel szórt ért. Musk viszont egy pillanatig sem könnyít meg a dolgát.