Egymillió mérföldes akkumulátort fejlesztenek a Teslának

Persze nem egyszerre lehet vele ennyit menni, de ha beválik a rendszer, az elektromos autók akkuját sosem kell majd cserélni.

Egymillió mérföldes akkumulátort fejlesztenek a Teslának

A kanadai Dalhousie Egyetem mérnökei egy friss publikáció szerint egy olyan akkumulátoron dolgoznak, amely nagyjából 20 évig vagy 1,6 millió kilométerig működőképes marad. Ez nagy szó lenne, hiszen a nem elektromos autók akkumulátorát is általában 5–6 évente cserélni kell, az elektromos járművek esetében pedig még nagyobb az igénybevétel.

A Tesla által finanszírozott kutatás szakértői szerint a fejlesztés különösen hasznos lehet az Elon Musk által megálmodott robotikus taxikhoz, ráadásul a már jelenleg is az utakat rovó elektromos járművek élettartamát is megnyújthatja. A Tesla alapítója már többször is beszélt arról, hogy rövid időn belül valamiféle autonóm taxiszolgáltatást szeretne létrehozni, amelynek keretében elvileg már 2020-ra egymillió ilyen járművet engedne forgalomba.

Bár a terület szakértői kételkednek abban, hogy ezt meg is tudja valósítani ilyen rövid határidővel, az új akkumulátorok kétségkívül segítségére lehetnek ebben. Ezen a felhasználási területen ugyanis valóban az az elsődleges szempont, hogy hányszor lehet feltölteni ugyanazt az akkumulátort, nem pedig az egy töltéssel megtehető maximális távolság, ahogy a magánjárművek esetében.

 

Galéria megnyitása

Az akkuk nagy problémája, hogy rosszul bírják a szélsőséges hőmérsékleti viszonyokat: ha túl meleg vagy túl hideg van, egyaránt gyorsabban merülnek a szokásosnál, ami csökkenti élettartamukat is. A magas hőmérséklet kifejezetten káros ilyen szempontból, mivel az akkuk egyes anyagai hajlamosak lehetnek kitágulni vagy meglágyulni, roncsolva a szerkezetet.

A kutatók ezért 20, 40 és 54 °C-on is tesztelték az új akkumulátort, és az még 40 °C-os környezetben is képes volt az ideális körülmények közötti töltés kétharmadát produkálni. Mivel a jelenlegi Tesla-akkukat ráadásul beépített hűtőrendszerrel is ellátták, ennek hozzáadásával az új rendszer valóban egészen kivételes újítást jelenthet a piacon.

Ahogy a Tesla korábbi akkumulátorai, az új készülék is egy lítiumion-rendszer, azonban speciális celláiban olyan elektrolitokat használtak, amelyek hosszabb ideig képesek megőrizni a töltést akár magasabb hőmérséklet mellett is. Az új rendszer annyira ígéretes, hogy a fejlesztők szerint néma finomhangolással akár még tovább lehet majd nyújtani az élettartamát.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap