A Counterpoint Research kiadott egy olyan összeállítást, amiből az derült ki, hogy melyek voltak azok az okostelefonok, amik legnagyobb részben szerepeltek az értékesítési listákhoz, és egészen érdekes képet fest az összeállítás. Jellemzően androidos gépek uralják a névsort, mindössze kettő iPhone-nak jutott hely, de az egyik a csúcsra tört.
Az Apple a harmadik negyedév során sem mutatott be túlzottan fényes szereplést magához képest, 46,6 millió készüléket adott el kisebb visszaesést követően. De azért a legnagyobb példányszámban értékesített okostelefon a júliustól szeptemberig tartó időszakban egy iPhone lett. De nem a frissen debütált iPhone 11 széria valamelyik tagja vívta ki ezt az elismerést, hanem az iPhone XR.
A jelek szerint hiába jelentek már meg az új modellek, az alacsonyabb áron kínált iPhone XR viszi a prímet az értékesítési eredményeket tekintve. Az új generációból iPhone 11 tudott még bejutni a listára, ez az ötödik lett. Az iPhone XR a globális eladások 3 százalékát tudhatja magáénak, az iPhone 11 pedig 1,6%-os eredménnyel zárt a Counterpoint tízfős listájának a közepén. Érdekesség még itt, hogy 2018 negyedik negyedéve óta minden negyedévben az iPhone XR szerepelt a legjobban ebben a „versenyszámban”. Az idő nem fog rajta.
Az összeállításba három Samsung jutott be, és ebből kettő a dobogón végzett. A Counterpoint statisztikája szerint az egészen olcsón kínált Galaxy A10 aratott, és a vásárlók 2,6 százaléka választotta világszerte ezt a modellt. A Galaxy A50 pedig kisebb lemaradással, 1,9%-os eredménnyel szerezte meg a harmadik helyet.
Csúcsmodellje a Samsungnak egyáltalán nem tudott bejutni a népszerű okostelefonok körébe. A Counterpoint összegzésében még a Galaxy A20 szerepel előkelő helyen, ez a mobil lett a hetedik. A középkategóriás konfigurációban sokan találtak megfelelő társra, a vásárlók 1,4 százaléka döntött úgy, hogy ezt a mobil választja.
Meglepő módon az Oppo még az, akinek több készüléke is van a toplistán, ráadásul a Samsunghoz hasonlóan az Oppo is három indulóval jutott be a legjobbak közé. Az Oppo A9 egy nagyon jól sikerült konstrukció lett, egyáltalán nem egy fapados készülékről, hanem egy korrekt középkategóriás megoldásról van szó, ami 1,6%-ban járult hozzá a komplett mobilpiac forgalmához.
Az Opponál még az A5 név volt az, ami nagyon jól szerepelt, ugyanis az Oppo A5 1,3 százalékos eredménnyel a nyolcadik lett, az Oppo A5s pedig még jobb helyen ért célba, ez hajszállal az iPhone 11 mögött a hatodik pozíciót csípte meg. Az Oppo készülékei iránt Kínában jelentősen esett a kereslet, Indiában viszont jól futottak ezek, szóval vélhetően az indiai eladások nagyon sokat segítettek az Oppo A-szériának abban, hogy ilyen jól szerepeljen.
A Xiaomi számára a Redmi 7A hozta meg a jó eredményt, érdekes módon egyetlen másik készüléknek sem jutott hely a legnépszerűbbek között. Pedig igazán remek szerkezeteket tett le az utóbbi időben az asztalra a Xiaomi a saját és a Redmi márkaneve alatt is. A Redmi 7A hatalmas népszerűségnek örvend Indiában, szóval, ahogy az Oppót, úgy a Xiaomit is az indiai kereslet segíthette. Ez a mobil 1,2%-os értékesítési mutatóval futott be.
És a sort a tizedik helyen a Huawei zárta, akinél egészen meglepő, hogy csak egyetlen mobillal tudott bejutni a toplistára, miközben a világ második legnagyobb gyártója lett 66 milliónál is több okostelefon értékesítésével. A P30 tudott felállni a toplista utolsó pozíciójába, és az értékesített készülékek 1,1%-át tette ki ez a megoldás.
Amennyiben semmiről nem szeretnétek lemaradni, mindenképpen kövessetek minket az Instagramon, a YouTube-on és persze a Facebookon egyaránt.