Counterpoint: Egyre többet költünk okostelefonra

A legfrissebb elemzés arról tanúskodik, hogy globálisan 10%-kal nőtt a második negyedévben az átlagos eladási ár.

Counterpoint: Egyre többet költünk okostelefonra

A Counterpoint Research friss felmérése szerint az emberek szinte minden régióban többet költöttek az új okostelefonjuk vásárlásakor, mint korábban. Nemzetközi szinten vizsgálva csak egyetlen terület volt, ahol ez a mutató mínuszba fordult.

Nem meglepő módon a Counterpoint arra jutott, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában adnak ki az emberek előszeretettel többet az okostelefonokra. A tengerentúlon már 471 dollár az átlagos ára egy mobilnak, ami egészen döbbenetes. Egy év alatt itt 7%-kal növekedett az értékesítési összeg, szóval eleve eléggé magas volt már a mobilok átlagára Észak-Amerikában.

Galéria megnyitása

A Counterpoint arra jutott, hogy Kínában már többet fizetnek az okostelefonokért, mint Európában. 310 dollárra emelkedett az átlagár Kínában, és ez 13 százalékkal meghaladja a korábban számított értéket. És bizony már nem egy olyan mobil került forgalomba ott, ami 5G támogatásról is gondoskodik az átlagos áron alul. Nem meglepő, hogy jelenleg messze Kínában van a legnagyobb 5G felhasználói tábor. És a teljes mobilokból származó összbevételnek a 34%-áért felelt Kína a második negyedévben.

Európában csak 1 százalékos volt a növekedés az átlagárban, erre 291 dollárt adnak ki okostelefonra az emberek általánosan nézve. Már ez sem kis összeg, de korábban még az öregkontinens ebből a szempontból azért Kína előtt volt. Ázsia és a Csendes-óceáni térség Kínát kivéve 243 dolláros átlagárat ért el, miután itt is 10 százalék felett, 11%-os növekedés történt.

A Közel-Kelet és Afrika az, ahol a legkevesebbet tudják mobilokra költeni az emberek, arra csak 164 dollár egy átlagos eszköz ára. Azonban egy minimális, 3 százalékos növekedés azért itt is történt a Counterpoint kimutatása alapján. És még Latin-Amerika, ahol nem nagyon van erra pénze az embereknek, abban a régióban 166 dollár az átlagár, és itt bizony csökkent is ez a mutató 5 százalékkal egy év alatt. Ebből érződik, hogy arra az életszínvonala a felhasználóknak sajnos nem jó irányba változik.

Galéria megnyitása

Külön is kitért arra a Counterpoint, hogy az 5G okostelefonok eladása már 10% körül alakult, és elvileg a bevétel 20%-át adták ezek, szóval erőteljesen húzták felfelé az átlagos értékesítési ár mutatóját. Kínában generálódott az 5G-s mobilokból származó forgalomnak a 72 százaléka, és ez jelentős mértékben a Huawei mobiloknak volt köszönhető. Arról is beszélt az elemzőcég, hogy a teljes mobilos forgalom ugyan 23%-kal csökkent, de a prémium készülékek iránti kereslet csak 8%-kal mérséklődött.

Azt is elárult a Counterpoint Research, hogy az Apple volt az, aki a legnagyobb bevételt érte el. Fontos, hogy ez nem a profitról szól, hanem csak a bruttó bevételről. (A profitban az Apple még jelentősebb előnyben lenne a konkurenseivel szemben.) A második negyedévben a mobilipar teljes bevételének a 34 százalékát húzta be az Apple az iPhone-ok révén. A második a Huawei lett 20%-os eredménnyel, őt követi a Samsung 17 százalékkal, és a Vivo, valamint az Oppo már masszív lemaradásban van a negyedik és az ötödik helyen 7-6%-os eredménnyel.

Galéria megnyitása

Érdekes lesz látni a továbbiakban, hogy a globális koronavírus-járvány milyen változást hozhat majd az emberek gondolkodásában. Korábban azt várták az elemzők, hogy jobban spórolhatnak majd a felhasználók, viszont a mostani második negyedéves eredményből nem ez érződik. Talán éppen azért adnak többet a mobilokért a vásárlók, mert a pandémia ideje alatt felértékelődött a mobilok fontossága a távoli kapcsolattartás okán.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap