Shop menü

BÚCSÚZIK A GOOGLE CLOUD PRINT

Keveseknek fog hiányozni, de biztosan vannak, akiknek fáj majd a felhős nyomtató szolgáltatás leállítása.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Búcsúzik a Google Cloud Print

Nem szokatlan az, hogy a rengeteg szolgáltatása közül a Google néha elkaszál ezt-azt, és most éppen a Cloud Print az, amire a jövőben már nem számít a vállalat. Ez nagyjából tíz éves kort élt meg, de az elmúlt három évben igazából már sejteni lehetett, hogy vége lesz a pályafutásának, illetve ezt néhány hónapja a Google már hivatalosan is bejelentette a felhasználók felé.

2021 január elsejétől nem lehet tovább használni a Google felhős nyomtató szolgáltatását, ami éppen 2010-ben indult. Ennek az volt a lényege, hogy a felhasználók tőlük akár egészen távoli, hálózatra csatlakoztatott nyomtatókra is küldhettek dokumentumokat. Annyit kellett ehhez tenni, hogy az embernek fel kellett vennie a porfiljába az adott eszközt, és ezt követően lényegében bárhonnan küldhetett nyomtatásra iratokat.

Galéria megnyitása

Eredetileg arra szolgált a Cloud Print, hogy lehetővé tegye a Chrome OS operációs rendszert futtató noteszgépekről a nyomtatást. Viszont már évek óta van natív nyomtatási lehetőség a Chrome OS-ben, így minden gond nélkül lehet dokumentumokat nyomtatni a Google rendszerét futtató laptopokról. És hiába jött jól néhány embernek a Cloud Print, így már nem szeretné ezt tovább gondozni a keresőóriás.

Ezt a szolgáltatás egyébként a Chrome böngészőből is kényelmesen lehetett használni, és általában alapértelmezetten a mai napig a Cloud Print van beállítva az elsődleges nyomtatóeszköznek a programban. Már amennyiben nincsen csatlakoztatva nyomtató a használatban levő számítógéphez.

Galéria megnyitása

A Cloud Print eléggé megkopott felhasználói táborral rendelkezik mostanra – ami persze annak is betudható, hogy a Google már korábban jelezte a leállítását –, így valószínűleg keveseknek fog hiányozni, pedig egyébként egy abszolút jó szolgáltatásról volt szó. És igazából egyes források szerint amíg lehetett rá építeni, addig a népszerűségével sem volt gond, csak egyszerűen a vállalat már nem látja valós hasznát ennek a lehetőségnek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére