Shop menü

BEÉRTE A XIAOMI AZ APPLE-T AZ OKOSÓRÁK ÉS FITNESZ KIEGÉSZÍTŐK PIACÁN

Nem igazán találja a további növekedés kulcsát az Apple, körülötte azonban a többi gyártó szépen lépdelt előre.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Beérte a Xiaomi az Apple-t az okosórák és fitnesz kiegészítők piacán

A Canalys tett közzé harmadik negyedéves adatokat arról, hogy alakult a fitneszkarkötők és az okosórák szegmense. A számok azt erősítik meg, amit már egyébként is sejteni lehetett: az Apple első helye veszélyben van, noha a szakemberek szerint a negyedik negyedévben azért képes lesz újra magabiztosabb előnybe kerülni a versenytársakkal szemben.

52,9 millió okosórát és okoskarkötőt adtak el világszerte 2024 harmadik negyedévében. Az értékesítések harmadát két vállalat, az Apple és a Xiaomi adta, ezek a friss adatok szerint szó szerint fej-fej mellett voltak a júliustól szeptemberig mért értékesítési adatok szerint.

Mindössze 2,9 százalékos éves növekedésről számolhatott be a szegmensben a Canalys. A szakemberek úgy látják, hogy ezen a területen is drasztikusan kezdenek az eladások néhány nagy cég kezében összpontosulni.

Azt is kiszámolta a rendelkezésre álló adatokból a Canalys, hogy ezen termékek piaca egy év alatt 5,6 százalékos értéknövekedésen ment keresztül. A harmadik negyedévben eladott okosórák és egyéb csuklón viselhető eszközök 10,9 milliárd dolláros forgalmat generáltak a piaci szereplőknek. Ez ráadásul még a nettó érték az elemzés alapján.

8,5 millió Apple Watch talált gazdára 2024 harmadik negyedévében, miközben egy évvel korábban még 8,9 milliós értékesítési mutató szerepelt a termékcsalád neve mellett. Ezzel 16,1 százalékos piaci részesedést ért el a cég, pedig még új modellekkel is szolgált szeptember végén. Azonban a cég így is messze a legnagyobb bevételt termeli ezen a területen, így sok panaszra nem lehet oka. A teljes forgalom 40%-a az Apple zsebében kötött ki, ami csaknem 4,4 milliárd dollárt jelent.

Galéria megnyitása

Miközben az Apple eladásai éves szinten 3,6 százalékkal csökkentek, a Xiaomi 37,3%-kal tudott növekedni. A kínaiak neve mellett ugyancsak 16,1 százalékos piaci részesedés szerepel 8,5 millió leszállított okosóra és fitneszeszköz után. A Smart Band modellek mellett nagyon népszerűek voltak a Redmi Watch 5 különböző kivitelei. A drágább Xiaomi Watch S modelleket is egyre többen keresik, ezekből éves szinten 70%-kal kelt el több. De a bevételeket tekintve a Xiaomi és az Apple nem mérhető össze, a cupertinóiaknak kb. 10-szer nagyobb forgalma származott okosórák eladásából.

Az Apple és a Xiaomi mögött a Huawei és a Samsung erősíti az élmezőnyt, őket már egy nagyobb lemaradásban követi az ötödik helyen a Noise. Ez utóbbi gyártót Európában nagyon kevesen ismerhetik, egy olyan márkáról van szó, ami Indiában nőtt hatalmasra a fillérekért kínált termékei révén. Ezzel a stratégiával 2,5 millió csuklón viselhető készüléket tudott leszállítani a harmadik negyedévben.

A Canalys összeállításában a Huawei elég jó helyen szerepel, még a Xiaominál is nagyobb növekedést volt képes összehozni. 7,1 millió okosórát és okoskarkötőt adott el, ami 38,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat. Nagy hangsúlyt helyez a vállalat ezekre a termékekre, miután mobilokat nemzetközi szinten már elég nehezen tud értékesíteni. Az elemzők számításai szerint a szegmens bevételének 12 százaléka vándorolt a Huawei kasszájába.

Galéria megnyitása

A forgalmat tekintve a Samsung kicsit jobb eredményt tudott elérni, 14%-os részt kaparintott meg magának, de eladása már kevesebb volt, mint a Huawei-nek. A különböző Galaxy okosórák és fitneszkiegészítők 4,8 milliós darabszámban keltek el. Annak ellenére, hogy csak a negyedik az összesítésben a Samsung, örülhet ennek a pozíciónak, hiszen éves szinten 24,3 százalékos növekedést hozott össze, és a bevételek eloszlását tekintve mégis csak a második helyen áll, és az az igazán fontos a működés szempontjából.

Galéria megnyitása

Az elemzés arra a szomorú trendre is felhívta a figyelmet, hogy korábban a kisebb márkák még sokkal eredményesebben tudtak érvényesülni, több vásárlót értek el. Tavaly még 46,2%-os részesedésen osztozhattak azok, akik kimaradtak a top 5-ből, most viszont már csak 40,4 százalék jutott a kisebb forgalmú vállalkozásoknak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére