A Spotify és a Facebook már korábban elkezdett egymás felé közeledni, és most az együttműködésnek megvan az eddigi legfontosabb eredménye. A Facebook applikáción belül lehet már ezentúl lejátszani a Spotify-ról származó zenéket. Ennek a fejlesztésnek mindkét fél a haszonélvezője lesz.
A Facebook és a Spotify ugyanolyan helyzetben van, a saját szegmensében mindkettő szolgáltatás piacvezető szerepet tölt be. És a kollaborációval még tovább erősíthetik egymást, miközben a felhasználók is jól járnak a dologgal. Eddig amikor valaki megosztott egy zenét a Spotify közbenjárásával a Facebookon, akkor annak a megnyitásához el kellett hagyni a hírfolyamot a követőknek, ezentúl viszont már erre nem lesz szükség.
Egy integrált mini lejátszó lesz az Android és iOS rendszerű mobilok felhasználóinak a segítségére, ami közvetlenül a Facebook hírfolyamon tudja majd a dalokat elindítani. Nem kell átmenni másik applikációba, az sem jelent gondot, ha nincs az adott készüléken telepítve a Spotify normál kliense. A zene elindítása után nyugodtan lehet majd görgetni a hírfolyamot tovább, a zene nem fog megállni, a háttérben is megy majd a lejátszás. Így a megosztott zenék hallgatása közben is lehet majd facebookozni.
Azok, akik nem regisztrált felhasználók vagy nincs előfizetésük, reklámok mellett hallgathatják majd a megosztottat követő dalokat a mini lejátszóval, és véletlenszerű sorban jönnek majd a zenék. Akik fizetős felhasználók, azok itt is zavartalanul hallgathatják majd a lejátszási listákat. A bevétel a Spotify zsebébe megy azokból a reklámokból is, amik a Facebook lejátszóján fognak elhangozni.
Első körben a Spotify integrációt 27 országban próbálhatják ki a hallgatók. Számos régióból lettek kiválasztva érintette területek, de európai ország egyáltalán nincs a kiemeltek között, aminek minden bizonnyal nyomós oka lehet. Idővel remélhetőleg az öreg kontinens is érintett lesz ebben, és a hazai közönség is megnyithatja majd a Spotify-ról származó zenéket a Facebook keretei között.
Ez a fejlesztés már annak a nagyobb volumenű tervenek a része, amelynek a keretében a Facebook szeretne a hangalapú szolgáltatások tekintetében jelentősen erősíteni. A vállalat a továbbiakban bevezeti majd a saját Clubhouse riválisát, és egyéb újításokon is dolgozik. Érdekesség, hogy némi érdekellentét adódhat is a Spotify és a Facebook között hosszabb távon.
A Spotify nagyon komolyan ráment az utóbbi időben arra, hogy bevonzza a beszélgetős műsorokat, miután ezekre jelentősen megnövekedett az igény az elmúlt években. Mostanra a Spotify rendkívül széles podcast-kínálattal rendelkezik. Ugyanakkor a Facebook is szeretne a jövőben podcastoknak otthont adni, de a Spotify integrálás ezt a tervét bizony könnyen lehet, hogy hátráltatni fogja.