Shop menü

AZONNAL TILTHAT A REKLÁMOK BLOKKOLÁSA ESETÉN A SPOTIFY

A zenestreaming szolgáltatás megelégelte a potyázókat, minden eddiginél keményebb fellépésre készül.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Azonnal tilthat a reklámok blokkolása esetén a Spotify

A Spotify frissítette a felhasználási feltételekre vonatkozó leírását. Az új dokumentum úgy módosult, hogy már azonnal lehetőséget biztosít azoknak a végleges kitiltására, akik nem szabálykövető módon használják a rendszer, hanem megpróbálják elkerülni a reklámokat, miközben nem is fizetnek a zenehallgatásért.

A Spotify igyekszik körültekintően fogalmazni az új felhasználási feltételekben. Az erre vonatkozó szövegrész szerint a szolgáltatásban lévő hirdetések megkerülése vagy blokkolása egyaránt bűnnek számít, mint ahogy az is sérti a szabályzatot, ha valaki olyan eszközt hoz létre, ami bármilyen formán képes a Spotify szolgáltatásban megjelenő hirdetések letiltására, és az is kihágásnak számít, ha valaki „csak” terjeszt ilyen megoldást. A vállalat minden eddiginél jobban ügyel majd arra, hogy észlelje az abnormális viselkedést, és szükség esetén szankcióval is éljen. A Spotify előre láthatólag nem fog mindenkit egyszerűen kitiltani, de figyelmeztetés nélkül blokkolhatja az érintett felhasználók fiókját, és többszöri visszaélés esetén a vállalat felszólítás nélkül véglegesen kitilthatja a rendszeréből a csalókat.

Galéria megnyitása

A cég eddig is próbált már fellépni a potyázókkal szemben, akik nem akarnak fizetni, de a reklámokat sem szeretnék hallani a kedvenc muzsikáik közben. A vállalat szóvivője tavaly augusztusban beszélt arról, hogy több olyan eszközzel is rendelkezik, amivel képes felfedezni a visszaéléseket. És a jelek szerint most már olyan hatékonyan működnek ezek, hogy a vállalat kérdés nélkül büntetni kezdi a felhasználókat az észlelések nyomán. Az emberek korábban csak figyelmeztetésben részesültek, és ha az nem használt, csak akkor szankcionálta a dolgot a Spotify, most viszont már rögtön intézkedik a cég. Az új felhasználási feltételre vonatkozó dokumentum március elsején lép életbe, ezt követően lehet számítani az illetékeseknek a büntetésre.

Mennyien lehetnek, akik a reklámok megkerülésével hallgatják ingyenesen a szolgáltatást? Nos, a Spotify hivatalos számadatai erre vonatkozóan nem feltétlenül felelnek meg a valóságnak, mert a különböző módszereket nem tudja egyforma hatékonysággal kiszúrni, de nagyjából 2 millió fiókot emlegetett a cég tavaly márciusban. Akkor a szolgáltatás felhasználói táborára (legalábbis az ingyenes felületet használókra) vetítve nagyjából 2 százalékos arányról lehetett beszélni. A Spotify nem tesz arról említést, hogy pontosan milyen reklámtiltási módszereket tud felismerni, de elsősorban a módosított alkalmazásokról és hirdetésblokkolók használatáról lehet szó.

Galéria megnyitása

A vállalat folyamatosan próbál arról gondoskodni, hogy minél több ember számára biztosítson releváns, érdekes és változatos tartalmakat. Az utóbbi időben például sokat tett azért, hogy fejlessze a podcast szekciót, és leszerződött India legnagyobb zenekiadójával, hogy a fejlődő régióban is a pályára lépjen, jelen állás szerint Indiában március végén el is indulhat a szolgáltatás.

A Spotify egyébként annak ellenére, hogy messze a legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező zenestreaming szolgáltatás világviszonylatban, és igazából minden felhasználón keresztül próbál valamilyen módon bevételre szert tenni, eddig nem igazán tudott profitot termelni. Viszont a 13 éves működése során a legutolsó negyedévben végre működési nyereséget volt képes felmutatni 94 millió eurós értékben. Azonban ennek ellenére a cég úgy számol, hogy idén a legtöbb negyedévet ismét veszteséggel zárhatja, éves szinten pedig 200 és 360 millió euró közötti mínuszt realizálhat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére