Az MI-vel foglalkozó fejlesztőkre most nagyon sokan vadásznak, és vannak olyan cégek, amik ezrével veszik fel az ilyen téren kompetens szakembereket. A napokban derült ki, hogy az Intuit ezres nagyságrendű leépítésbe kezd, de fel is tölti a keletkezett helyeket, csak már más területre fókuszáló dolgozókkal.
Az Intuit nevű vállalat került most a figyelem középpontjába azzal, hogy az intenzív mesterséges intelligencia fejlesztések miatt beáldozza a dolgozóinak egy jelentős részét. Ez a vállalat pénzügyi szoftvereket fejleszt, több különböző szolgáltatást biztosít jellemzően az Egyesült Államokban, olyan alkalmazások mögött áll, mint az adóbevallások elkészítésében nagy segítséget biztosító TurboTax.
A cég úgy döntött, hogy elbocsátja a dolgozók 10 százalékát, ami nagyjából 1800 embert jelent, és ezzel párhuzamosan új fejlesztőket vesz fel nagyjából ugyanekkora létszámban.
Sokszor lehetett arról hallani az utóbbi időben, hogy a mesterséges intelligencia térnyerése miatt bocsájtottak el embereket. Sokféle formában megeshet ez, de ami az Intuitnál zajlik majd az elkövetkezendő időszakban, az igencsak különleges szituáció. Már hosszú ideje dolgozik azon a vállalat, hogy a generatív MI technológiából a lehető legtöbbet hozza ki. Kis- és középvállalkozások számára nyújt a különböző szolgáltatásaival adózási tanácsokat, és ezt a folyamatot már akkor elkezdte automatizálni, mikor a mesterséges intelligencia láz még sehol nem volt.
Elsősorban új mérnöki gárda felállítása az Intuit célja, de termék- és ügyfélközpontú munkakörökben is felvételt hirdetett. A változásokról a vezérigazgató, Sasan Goodarzi beszélt a dolgozóknak. A vállalat céljai között szerepel az is, hogy a jövőben több piacon legyen aktív, első körben olyan területeken terjeszkedne, ahol az angol nyelvet használja a lakosság. Kanada, az Egyesült Királyság és Ausztrália is a célkeresztben van.
Az Intuit nemcsak Amerikában foglalkoztatott fejlesztőket, a világ más tájain is lesznek megszüntetett pozíciók, például Tel-Avivban és Bengaluruban is számítani kell leépítésekkel. Számítások szerint több mint 250 millió dollárba kerül az 1800 ember leépítése a különböző járulékos költségekkel, így például a végkielégítésekkel együtt.
Az utóbbi időben az Intuit több olyan szolgáltatást is leállított, ami az égisze alá tartozik. Minden bizonnyal erre azért volt szükség, hogy csökkentse a kiadásait. A mesterséges intelligencia révén pedig a jövőben lényegesen jobb nyereségesség mellett üzemelne az új lehetőségek és a terjeszkedés révén. A cég tavaly jelentette be az Intuit Assist szolgáltatását, ami egy generatív MI pénzügyi asszisztens kisebb vállalkozások és hétköznapi emberek számára. Közben pedig folyamatosan fejleszti például a már említett TurboTax rendszerét.
Azt viszont érdemes itt megjegyezni, hogy az Intuit előtt még sok munka áll, ha egy ténylegesen megbízható mesterséges intelligencia alapú megoldást akarnak kínálni a felhasználók számára. Tényleg elkélnek azok a fejlesztők. Ugyanis március elején még azzal került fel a híroldalak hasábjaira a TurboTax, hogy katasztrofális „segítséget” nyújtott az MI révén az ügyfeleknek. Az első próbálkozások során nagyjából 50 százalékban téves információkat közölt az adóbevallások készítése során.