Az LG számára az elmúlt években nagyon rosszul alakult az okostelefonok szegmense. A dél-koreai alakulat egykor még a legnagyobbak között volt számon tartva, most viszont már a tízfős toplista alsófelében kullog – jellemzően kínai gyártókkal körülvéve. A CES-en viszont elárulta a cég vezetője, hogy ezen szeretnének változtatni.
Kwon Bong-seok arról beszélt Las Vegasban, hogy eszük ágában sincs feladni a mobilos szegmenst, sőt mi több, szeretnének véget vetni a lejtmenetnek belátható időn belül. Az elmúlt időszakban folyamatosan esett az LG piaci részesedése, és ilyenkor fel szokott merülni, hogy talán érdemesebb lenne más területekre koncentrálni. De az LG még nincs olyan helyzetben, mint a Sony vagy a HTC, és nem is akar úgy járni. A vállalat első embere kijelentette, hogy szeretnék felpörgetni a forgalmat.
Az LG Mobile esetében most állítólag az a cél, hogy 2021 végére megfordítsa a sorsát, és újra nagyobb jelentőséggel bírjon. Hogy ezt miként érné el? Nos, új okostelefonok kínálásával, melyekből nem hiányozna a „wow faktor” sem. Ennél több részletet nem árult el egyelőre Kwon Bong-seok, de duplán is megerősítette a CES-en, hogy komoly ambíciókkal rendelkeznek, és szeretnék fokozni a versenyképességüket a szóban forgó területen.
A helyzet érdekessége, hogy ennek ellenére a CES-re az LG egyáltalán nem vitt új okostelefonokat. Márpedig igazán szoríthatott volna a vállalat egy kicsi helyet mobil eszközök számára is azon a gigantikus területen, amit belakott a mesterséges intelligenciát népszerűsítő készülékekkel, valamint a szórakoztató elektronikai megoldásokkal.
Az LG-nek lesz min dolgoznia, ha megnézzük a legutóbbi eredményeket az LG Mobile esetében. A dél-koreaiak 25 százalékos visszaeséssel voltak kénytelenek elszámolni éves szinten. És bár sikerült a veszteséget csökkenteni, arról szó nincs, hogy nyereséget termelt volna az egykor virágzó és innovatív divízió.
Az utóbbi időben az 5G térnyerése még jól is jött az LG számára, ha nincsenek a sikerek az 5G-s mobilok esetében, akkor még rosszabb lenne a helyzete. Kíváncsian várjuk, hogy a cégnek sikerül-e meglovagolni az 5G terén kivívott sikerét, és képes lesz-e kamatoztatni ezt, akár az alsóbb árkategóriákban is – ahogy arra már rákészült például a Xiaomi.
Amennyiben komolyak a vállalat szándékai, akkor az Mobil Világkongresszuson, vagy azt megelőzően, már mindenképpen elő kell majd rukkolnia olyan megoldásokkal, amikkel tényleg magára vonhatja az érdeklődők figyelmét. Az MWC-n bemutatkozó eszközök hónapokra meghatározóak lehetnek.
Amennyiben semmiről nem szeretnétek lemaradni, mindenképpen kövessetek minket az Instagramon, a YouTube-on és persze a Facebookon egyaránt.