Az okostelefonok gyakorlatilag a kezdetek óta tartalmaznak GPS-t, minden eszközben volt ilyen egység. Az elmúlt több mint egy évtizedben a helymeghatározó egységek is komoly fejlődésen mentek keresztül, és az Oppo most arra tett ígéretet, hogy ezeknek a pontosságát még tovább javítja.
Napjainkban jóformán minden mobil több helymeghatározó rendszerre támaszkodva képes bemérni a készülékek helyzetét, és vannak olyan készülékek is, melyek több frekvenciasávval dolgoznak. Egyre gyorsabban és pontosabban tudnak üzemelni a navigációs szolgáltatások. És ezen a téren szeretne az Oppo egy újabb áttörést elérni. A vállalat az RTK technológia bevetésével szeretne jobb eredményt elérni.
Az RTK (Valós-idejű Kinematikus) technológiát, vagyis inkább mérési módszert évtizedekkel ezelőtt fejlesztették ki elsősorban a földmérők pontossági igényeinek kielégítésére. Az RTK használatával már centiméteres pontosságú helymeghatározásról lehet beszélni. Az Oppo viszont csak arról beszélt, hogy ezzel már egy méteren belüli pontosság érhető el.
Különösen fontos az a vállalat bejelentésében, hogy elvileg ehhez nem kell majd semmilyen speciális egység az okostelefonokba. Az egy méteren belüli pontosság már messze túlmutat a szimpla navigációhoz szükséges helymeghatározáson. Ezzel már akár kisebb területeken belül is pontos gyalogos navigálásról lehet gondoskodni.
Az Oppo jelenleg a China Mobile szolgáltatóval szoros együttműködésben dolgozik az RTK algoritmusának az implementálásán. A pontosabb helymeghatározást az Oppo úgy fogja elérni, hogy ahhoz felhasználja majd a GPS és más rendszerek információit, az adótornyokat, de még az okostelefonokban található szenzorok információinak is egy részét, így például a gyorsulásmérőt és a giroszkópot. És a fejlesztést elvileg az interferencia sem fogja befolyásolni.
A tervek szerint az Oppo szeretné elérni a professzionális navigációs és térképészeti eszközöknek a pontosságát. A vállalat a China Mobile szolgáltatóval közösen a következő év elején indíthatja majd be a fogyasztói elérhetőséget. Arról viszont egyelőre nincsen szó, hogy miként fogja ezt elterjeszteni globálisan a vállalat.