Shop menü

AZ APPLE MIATT FIZETNEK MAJD LÉNYEGESEN TÖBBET A METÁNÁL HIRDETŐK

A Meta a jelek szerint igyekszik a népharagot szítani az Apple-lel szemben a vállalat különböző „adói” miatt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Az Apple miatt fizetnek majd lényegesen többet a Metánál hirdetők

Az utóbbi időben az Apple-lel szemben egyre többen fogalmaztak meg kritikát, és a Meta most egy újabb réteget próbál a cupertinói alakulat ellen hangolni. Úgy döntött a cég, hogy bizonyos körülmények között az Apple adóját már a hirdetőkkel fogja megfizettetni. A drágulást látok figyelmét pedig igyekszik erre nyomatékosan felhívni.

A Meta bevételeinek több mint 90 százalékát adják a hirdetések, szóval amikor a vállalat árat emel, akkor minden bizonnyal automatikusan mindenki arra gondol, hogy a cég próbálja a bevételeit még fentebb srófolni. Most viszont nem ez a helyzet; illetve részben azért mégis.

Galéria megnyitása

Az Apple rengeteg módon igyekszik nagyobb bevételre szert tenni, és a platformhasználatért számos esetben von lesz 30%-os költséget a partnereitől. Ez látványosan elsőként az X lépett fel olyan módon, hogy egyszerűen áthárította a közönségére a plusz költséget, a Meta pedig az Instagram és a Facebook uraként időközben már hasonló lépésekre szánta el magát. Ezen a fronton pedig most egy új szintre lépnek, de csak azért, mert az Apple módosította az App Store felhasználási irányelveit. Egy 2022-es változtatásról van szó, ami ebben a hónapban fog életbe lépni.

Az új szabályzat szerint az hirdetések kiemeléséért kifizetett összegek 30 százalékát a Metának be kell fizetnie az Apple számára.

Az reklámelérések növelésére rengeteg pénzt fordítanak a felhasználók, és előszeretettel rendezték a számlát iOS/iPadOS rendszerű eszközön keresztül. Ha azonban a jövőben is így akarnak eljárni, az bizony sokba fog kerülni. Az Apple ezzel a Meta tortájából szeretett volna egy újabb szeletet kivágni, de a közösségi óriás úgy határozott, hogy „beleállnak” a játékba, és inkább az embereket büntetik.

Persze a Meta kiemeli, hogy weben keresztül továbbra is a megszokott áron tudják a kiemeléseket kifizetni a felhasználók. A cég inkább azt akarja, hogy az Apple kiessen a láncból, nyomást akar rá gyakorolni.

Galéria megnyitása

A változás először az Egyesült Államokban lép életben, más régiókban az idei évben később jön a változás. A döntés kapcsán a Meta nem igazán kívánt részleteket elárulni, úgy nyilatkozott a vállalat szóvivője, hogy ezt találták a legjobb döntésnek.

„Az Apple irányelveinek mindenképpen meg kell felelnünk, vagy el kell távolítanunk a kiemelt hirdetési lehetőségek kezelését az iOS-es alkalmazásokból” – hangsúlyozta a cég illetékese. „Nem akartuk az Apple miatt megfosztani az embereket ettől a lehetőségtől, mert fájdalmas lehetne a kisebb vállalkozásoknak.” Azt is hozzátették, hogy ha eltűnne ez a funkció, akkor talán lenne olyan, aki nem találja meg a módját annak, hogy ki tudja emelni a bejegyzéseit, ezt pedig nem szerették volna. Érthető módon nem akarnak bevételtől elesni.

A változás részeként ezeket a kifizetéseket már az Apple fogja számlázni a felhasználók számára. Ráadásul előre rendezni kell mindent, és nem lehet azt követően, amikor már a hirdetési kampány lemente – a Meta alapesetben erre lehetőséget nyújt. Aki mobilról akarja a hirdetések kiemelését kezelni, és nem akarnak felárat fizetni, azoknak a Meta Ads Manager továbbra is elérhető lesz, erre az új szabály nem vonatkozik.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére