A Xiaomi jelenleg azon dolgozik, hogy a legelső személyautójával elkészüljön, és a vállalat első embere friss interjújában egy rendkívül ambiciózus kijelentést tett. Eddig sem volt kérdéses, hogy a vállalat komolyan veszi a szegmens meghódítását, most viszont már egyértelmű, hogy tényleg nagyon hosszú távra terveznek.
Amikor a Xiaomi 2021-ben bejelentette, hogy elektromos autót fejleszt, és az elkövetkezendő tíz évben legalább 10 milliárd dollárt kíván ezen a területen befektetni, már akkor érezhető volt, hogy a cég nagyon komoly célokat dédelget. Akkor a vállalat első embere és alapítója, Lei Jun arról beszélt, hogy a Xiaomi égisze alatt a járművekkel foglalkozó divíziót olyan nagyra kívánják növelni, hogy a mobiltelefonok és a kiegészítők, okosotthon eszközök mellett ez lesz a vállalat harmadik tartóoszlopa.
Lei Jun most már pedig arról beszél, hogy a Xiaomi a jövőben szeretne az öt legnagyobb autógyártó közé bekerülni.
A vállalatnak a mobilpiacon sikerült feljutni a legnagyobb vállalatok közé, és úgy látják, hogy ez sikerülhet nekik a személygépjárművek szegmensében is. Ez most mindenképpen túlzottan optimista kijelentésnek tűnik, mivel lényegében még egyetlen kész termékük sincs. Korábban azt hangoztatták, hogy 2024-ben piacra dobhatják az első autójukat, de még ezt is nagyon szkeptikusan fogadták az ágazati elemzők.
Bár állítólag nem megy minden simán a fejlesztésekkel, és vannak olyan területek, amikkel megcsúsztak, és hivatalosan még nem mutatták be, hogy min dolgoznak, de Lei Jun most is azt hangoztatta, hogy 2024-re elkészülhetnek az első személyautóval. Azt is hozzátette a vezető, hogy pontosan tisztában vannak azzal, hogy nagy lemaradásban vannak már a kínai riválisokkal szemben is, a Teslára pedig ki sem tért Jun.
Úgy véli a vállalat vezérigazgatója, hogy 6-7 évvel van a Xiaomi Auto a kínai gyártók mögött, de azt is hozzátette, hogy számos olyan tapasztalattal vág neki ennek a területnek, amiben a konkurensek most is lemaradásban vannak. A szoftverfejlesztések terén például hatalmas a Xiaomi előnye Lei Jun véleménye szerint, és ezt jól tudja majd kamatoztatni; kiemelkedő felhasználói élményben lehet majd része a vásárlóknak. Úgy gondolja, hogy ezzel sokakat meg tud majd fogni a márka, mert véleménye szerint mára a szoftverek rendkívül felértékelődtek az autókban, de ezt a mai napig nagyon kevesen csinálják jól.
Lei Jun 20 éves távlatban beszélt arról, hogy a Xiaomi ott lehet majd az öt legnagyobb autógyártó között. Hogy kik alkotják most a vezető ötöst? Nos, az élen a Volkswagen Group áll szoros versenyben a Toyotával, mögöttük pedig nagy lemaradással a Stellantis, a Mercedes-Benz, valamint a Ford. Kizárólag villanyautók eladásával pillanatnyilag a Tesla áll a legjobb pozícióban, a nyolcadik helyet szerezte meg 2022 végére.
Minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy a Xiaomi arra készül, hogy alaposan felforgassa a járműpiacot, és segíthet neki a gyors siker elérésében, hogy jelenleg a legtöbb személyautót Kínában adják el. Tehát a hazai piacon képes lehet gyorsan növekedni még akkor is, ha esetleg nemzetközi szinten az első években nem tud jelentősebb gyökeret ereszteni. A kínai BYD ezzel a módszerrel már ott van a tíz legnagyobb gyártó között, és a Tesla legnagyobb riválisává nőtte ki magát az EV üzletágban (BEV, HEV, PHEV).