Shop menü

ÁTLÉPTE AZ 500 MILLIÓT A SPOTIFY HALLGATÓI BÁZISA, ÚJ CSÚCSON AZ ELŐFIZETŐK SZÁMA

Kiváló tempóval növekedett a Spotify az idei első negyedévben, a befektetők pedig nagyon örülnek a jelenlegi helyzetnek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Átlépte az 500 milliót a Spotify hallgatói bázisa, új csúcson az előfizetők száma

Csupa pozitív negyedéves beszámolón van túl a Spotify, ami nagyon kellett már a cégnek a hosszan tartó gyengélkedést követőe. Daniel Ek örömmel jelentette ki, hogy ez volt a második legnagyobb negyedéves növekedést produkáló időszak. Bőven sikerült túlteljesíteni azt, amit előzetesen vártak az elemzők.

Az előrejelzésekhez képest 15 millióval több új felhasználóra tett szert a Spotify negyedéves szinten.

Már 515 milliós hallgatói bázist szolgál ki a platform globálisan, miközben az ünnepi időszakot követően 489 milliós eredményről számolhatott be. Arra számítani lehetett, hogy meglesz az 500 milliós rekord, de az elemzők úgy vélték, hogy ez hajszálon fog múlni, de nem így lett. Éves összevetésben 22 százalékkal tudta növelni a Spotify a teljes felhasználói kört.

Monetizációs szempontból ennél is fontosabb az, hogy már 210 millió ember fizet a szolgáltatásért havi rendszerességgel. Ezen a fronton 5 milliós növekedés volt negyedéves összevetésben, és 28 millióval lett több előfizetője a platformnak éves szinten. Ez 15 százalékos előrelépést jelent.

Galéria megnyitása

Ami problémás a cég részéről, de nem igazán tértek ki erre, sőt, a növekedési adatokat igyekeztek azért úgy közölni, hogy abból ne nagyon tűnjön ki, hogy a reklámokkal zenét hallgatók és az előfizetők tábora között egyre nagyobb a szakadék. Egy időben nagyon erősen próbált ezen változtatni a cég, de az arányok kedvezőtlen alakulásával szemmel láthatóan nem tud mit kezdeni.

Egy évvel ezelőtt az emberek 43,13%-a fizetett a zenehallgatásért, ma viszont már csak 40,78 százalékról mondható ez el.

A pénzügyeket tekintve minimális javulás történt. A vállalat bevétele maradt nagyjából ugyanazon a szinten, ahol az előző negyedévben volt, 3,04 milliárd eurót könyvelhetett el a Spotify, a nyereség pedig most is elmaradt. 2022 végén 231 millió eurós mínuszban zárt a platform, most pedig csak 156 millió euró lett a kiesése, szóval kicsit jobb lett a helyzet, de emiatt még nem lehet pezsgőt bontani. A várakozás egyébként 194 millió eurós veszteség volt, szóval ahhoz képest is jobban teljesített a cég.

Ráadásul a reklámok megint nem mentek túl jól. Hiába emelkedett 7 százalékkal a reklámokkal zenét hallgatók tábora negyedéves összevetésben, 27%-kal kisebb bevétel származott ebből a területből, mert az ünnepek alatt jobban pörögtek a hirdetések. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest sem sokkal jobb a helyzet, mert 26 százalékkal nagyobb hallgatóságból sikerült 17%-kal több bevételt szerezni.

Galéria megnyitása

A reklámokból továbbra sem lehet igazán jól megélni, az előfizetésből van a jó pénz. A prémiumot választók 2,71 milliárd eurót hoztak a konyhára, miközben a lényegesen nagyobb létszámú, reklámokat hallgató közönségből 329 millió euró folyt be a hirdetési pénzek révén.

A Spotify 2021 elején volt a csúcson, abból a szempontból, hogy addig a befektetők részéről dőlt a pénz a platformhoz, ezt követően azonban nem hozott olyan számokat, amiket vártak volna, és nagyokat esett egészen 2022 végéig. A decemberi mélypont óta a szolgáltatás újra növekedésnek indult, azóta majdnem 90 százalékkal tudta megnövelni a részvények értékét, ezzel pedig egy éves csúcsra ért.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére