A Huawei megállíthatatlanul növekedik. A vállalat nemcsak az okostelefonok terén szerepel jól, hanem a telekommunikációs eszközök esetén is, és mindennek köszönhetően rekord bevétellel tudta abszolválni a 2018-as évet. Ráadásul ezzel együtt a vállalat olyan magas profitot ért el, amilyenre korábban még soha nem volt képes.
A kínai gyártó nincs egyszerű helyzetben, minekután az Egyesült Államok komoly hadjáratot folytat ellene, de a cég így is lendületesen tör előre, és ennek eredményeként tavaly először a története során át tudta lépni a 100 milliárd dolláros mérföldkövet. A Huawei bruttó bevétele egészen pontosan 712,2 milliárd kínai jüan lett, mi átszámítva jelenlegi árfolyamon nagyjából 107,13 milliárd dollárnak felel meg. Ez mintegy 19,5 százalékkal übereli a 2017-es bevételt, ami igazán szép növekedés egy ekkora vállalat esetében. Természetesen főleg a mobilok húzták a céget, az okostelefonok magukban 45,1 százalékkal hoztak nagyobb bevételt a vállalat konyhájára, mint egy évvel korábban. Összesen 51,96 milliárd dollárja származott a mobilokból a kínaiaknak.
A Huawei a tekintélyes bruttó bevétel mellett 8,83 milliárd dolláros nettó profitot tudott felmutatni. Különösen fontos, hogy ez 25,1 százalékos ugrást jelent éves szinten, tehát a növekedés meghaladta a bevételben történt előrelépést (19,5%), ebből pedig az következik, hogy hatékonyabban üzemelt a cég 2018-ban, mint egy évvel korábban. A befektetők ezt különösen nagy örömmel fogadhatják, mert 2016-ról 2017-re még úgy nőtt a vállalat bruttó forgalma, hogy közben a profit lényegében stagnált, mindössze 0,4 százalékkal gyarapodott. A teljes bevételét ezúttal 8,2 százalékban tudta nyereségre váltani a Huawei, ami nem rossz, de bőven van még hova fejlődni. Ezen a téren az Apple kiemelkedően jól teljesít, és a cupertinói alakulat 265,6 milliárd dolláros bruttó bevételből volt képes 59,5 milliárd dolláros nettó profitot generálni tavaly – ez 22,4%-os arány.
A Huawei valószínűleg idén sem fog csalódás okozni, és további növekedést produkál majd. A Mate 20 széria a legutóbbi adatok szerint jobban fogy minden korábbi Mate generációnál, sorra jönnek a kiváló ár-értékű Honorok, melyek iránt szintén nagy a kereslet. És a legfrissebb hírek már arról szólnak, hogy a frissen bemutatott a Huawei P30 és P30 Pro párosra tízszer annyi előrendelés futott be a napokban, mint a P20 modellekre egy évvel korábban, pedig azok is rekordeladást produkáltak a megjelenésüket követően.
A Huawei 2016-ban beszélt arról először, hogy 2021-ben szeretne piacvezető lenni a mobilok szegmensében, és bár a Samsung dominanciája miatt ahhoz még elég sokat kell növekednie, a második helyet idén már behúzhatja – hiszen 2018 végén is csak egy hajszállal maradt le az Apple mögött, miután a cupertinói alakulat jobb hajrát produkált az ünnepek alatt. Elnézve a kínaiak ambiciózusságát, nem lesz egyszerű feladata a Samsungnak, ha meg akarja őrizni a vezető helyét, ha így menetel előre a Huawei, tényleg reális esélye van arra, hogy belátható időn belől lekörözze a dél-koreaiakat is.