Shop menü

ÁTALAKULHAT A YOUTUBE REKLÁMOZÁSI RENDSZERE A TELEVÍZIÓKON

A vállalat szeretne jobb felhasználói élményt elérni, éppen ezért hozzányúlhat a jelenlegi rendszerhez; a módosításokat már teszteli.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Átalakulhat a YouTube reklámozási rendszere a televíziókon

A YouTube egyre nehezebben élvezhető abban az esetben, ha az ember nem fizet elő a platformra, mivel a reklámok folyamatosan szaporodnak, és egyre hosszabbak lehetnek a megszakítások a videózás közben. A mostani rendszer bizonyos esetekben különösen zavaróvá vált a felhasználói visszajelzések szerint, éppen ezért a cég beavatkozhat.

A jövőben a televíziókon futó YouTube alkalmazásokban máshogy jelenhetnek meg hirdetések, mint ahogy azt az utóbbi időben megszokhattuk. Nagyon sokan nézik már tévén a YouTube-ot, és folyamatosan növekedik ezen felhasználók tábora. Éppen ezért a vállalatnak jobban oda kell figyelnie arra, hogy milyen élményt kap a közönség a platformtól a nappaliban ülve a tévé előtt.

Most a megszaporodott reklámelhelyezések miatt egy egészen rövid videót is megszakíthat 3-4 alkalommal valamilyen hirdetés, de a cég új módszere ebben jelentős változást hozna. Inkább kevesebb, de nagyobb reklámszünetek lennének, illetve ebben az esetben már könnyen lehet, hogy célszerűbb reklámblokkokról beszélni, mint ahogy az a normál televíziós adás esetén szokott lenni. Persze a prémium előfizetők ebből semmit nem vesznek majd észre, nekik nem kell reklámokat fogyasztania az havidíjért cserébe.

Galéria megnyitása

Arról egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan miként néz ki az új reklámrendszer, de ha minden igaz, akkor kevésbé zavaró. Nagyobb élvezeti lehetőséget nyújt. Persze ez azt is jelenti, hogy kevésbé fogja az előfizetőket arra ösztönözni, hogy pénzt adjanak ki a YouTube Premiumra, de a vállalat talán úgy látta, hogy ez még mindig jobb, mintha egyszerűen nem indítanák el televízión a YouTube-ot a felhasználók a folyamatos rövid megszakítások miatt. Ezek ugyanis eléggé tönkre tudják tenni a tartalomfogyasztás élményét.

A YouTube bonyolult módszereket használva szórja el a hirdetéseket a videókban, ami továbbra sem változik majd. Erről már a platform vezetője beszélt újságírói megkeresésre. Nicky Rettke elmondta, hogy továbbra is dinamikusan lesznek elhelyezve a videókban a hirdetések, nem úgy megy majd, hogy 10 percenként lesz egy „szünet” a reklámok számára. Viszont ezekből a reklámokból kevesebb lesz, mint amennyi most van.

Galéria megnyitása

„Sok tényező befolyásolja, hogy mikor jelenítünk meg egy reklámszünetet... szóval ez egy kicsit dinamikus” – mondja Rettke. „A változást az jelenti ebben az esetben, hogy továbbra is lesznek ezek a dinamikus időintervallumok a reklámszünetek között, de a megszakítások átlagosan csökkennek.” Már amennyiben a tesztek sikerrel zárulnak, most ugyanis még csak tesztelésről beszélhetünk.

Ez alapvetően egy jó hír, de mint minden YouTube által tesztelt módosításnál, ebben az esetben is el kell azt mondani, hogy nem biztos ennek a megvalósulása. Nagyon sok fejlesztést tesztel rendszeresen a YouTube csapata, és ezeknek csak egy része kerül bevezetésre. Noha az utóbbi időben több módosítást is bekerült, amivel a cég az előfizetés felé terelte az embereket, szóval örömteli lenne, ha a lazításokat is viszont láthatná a nagyközönség, ha már gondolkodnak ilyen módosításban, és tesztelik is felhasználók bevonásával.

Galéria megnyitása

Változik a YouTube-on az a jelzés is, ami a hirdetések végét jelzi. A továbbiakban egyértelműbben és jobban lehet majd azt látni, hogy mikor ér véget egy reklámmegszakítás. Így amikor a felhasználó gyorsan elszalad a képernyő elől, jobban tud számolni az idejével. A hosszabb megszakítások pedig talán már egy kétbetűs kitérőre is elegendőek lesznek a jövőben.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére