Shop menü

APPLE MUSIC – TÚL A 100 MILLIÓN

A világ legnagyobb dalgyűjteményét kínálja a vállalat, és a paletta a továbbiakban is bővülni fog.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Apple Music – Túl a 100 millión

Az elmúlt években az Apple folyamatosan dolgozott azon, hogy a vállalat szolgáltatásai minél jobb helyzetbe kerüljenek, nagyobb felhasználói közönséget érjenek el. Felismerte az Apple, hogy a szolgáltatások ágazata elképesztően jól jövedelmező, és ami ennél is fontosabb, hogy stabil bevételi forrást biztosít. Éppen ezért gőzerővel építkezik ezen a fronton.

Az Apple Music lett az évek során a cupertinóiak egyik legfontosabb szolgáltatása, ez ugyanis nagyon szép közönséget ér már el, és tényleg ottvan az élvonalban a maga nemében. Elképesztően színvonalas, magas minőséget nyújt olyan kínálattal, ami szinte minden szempontból páratlan, nemcsak a méretét tekintve. Éppen ezért nem meglepő, hogy a vállalat egy hivatalos közleménnyel hívta fel a figyelmet arra, hogy egy nagyszerű eredményt ért el.

Nagyjából 20 évvel ezelőtt az Apple megteremtette a lehetőségét annak, hogy 1000 dalt tudjon zsebre tenni a felhasználó egy eszközzel, ez volt az iPod, ma pedig már 100 milliós zenei kínálatból lehet válogatni egy iPhone-on.

Büszkén emelte ki az Apple, hogy kevesebb mint hét év alatt tudott összehozni olyan katalógust, amit eddig senkinek sem sikerült. Azt mindig is tudta a vállalat, hogy a zenék mennyisége nagyon fontos egy ilyen szolgáltatás esetében, éppen ezért már a kezdetben egy igazán széles kínálattal szolgált. 30 milliós dalválogatással startolt el a platform. 2019-ban már 60 milliós palettáról számolt be, most pedig már a 100 millión is túl vagyunk. Ezt a mérföldkövet korábban még senki nem érte el ezen a területen.

Galéria megnyitása

„A mai felgyorsult világgal a zenei szolgáltatásoknak is fel kell vennie a lépést. A 60-as években nagyjából 5000 album jelent meg évente, mai viszont az Apple Music kínálata napi szinten bővül átlagosan több mint 20 ezer dallal, és globálisan 167 országban lehet elérni. Napról napra jobb lesz a katalógusunk” – emelte ki az Apple az eredmény kapcsán.

Galéria megnyitása

Mostanra az Apple Music saját zenei díjat is oszt, és filmes produkciókkal működik együtt. Állítólag hamarosan elindulhat a kizárólag klasszikus zenékre koncentráló Apple Music Classic is, ezzel a vállalat valószínűleg szélesíteni kívánja majd a felhasználói körét. Persze már most sincs annak akadálya, hogy az emberek klasszikus zenéket tudjanak hallgatni a platformon. Sokat dolgozott az Apple azon, hogy jól szűrhető, könnyen átlátható módon kínálja a szinte korlátlannak tűnő zenei palettát.

Elmondta az Apple, hogy már nemcsak az a célja, hogy a zenekedvelőket összekösse a kedvenceikkel, hanem szeretné megadni a lehetőséget arra, hogy az emberek plusz információkat is megtudhassanak egy-egy művel kapcsolatosan. Az Apple Music Today révén minden nap mélyebb ismereteket lehet szerezni általában ismertebb dalok valódi történetével, eredetével kapcsolatosan. Maguk az előadók mesélnek a dalaikról.

Galéria megnyitása

Az Apple Music legnagyobb ellenfele a Spotify. A felhasználói tábor méretet tekintve a Spotify még sokkal nagyobb, és mivel másabb üzleti modellt használ, valószínűleg nem is lesz képes arra a Music, hogy egyhamar akár csak a közelébe érjen. Viszont a zenei kínálatban már lehagyta, méghozzá eléggé alaposan. A legutóbbi információk szerint a Spotify gyűjteménye hozzávetőlegesen 80 millió dalból áll, és ami még érdekesebb, hogy még a Deezer is megelőzi, ugyanis a francia szolgáltatásnak elvileg 90 milliós dalkínálata van már.

Az Apple olyan fejlesztésekkel is igyekezik hozzájárulni a jobb felhasználói élményhez, mint a lossless minőség biztosítása, vagy a Térbeli hangzás támogatása a dalkínálat egy részénél. És azon van a cég, hogy a jövőben az elérhető használati élményt még magasabb szintre tornássza fel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére