Az Apple Music Classical márciusban debütált, legalábbis az iOS és macOS rendszerű készülékek esetében, addig ugyanis az Android támogatás nem állt össze, pedig a szolgáltatás egyébként is hónapokat késett. Most viszont megjött a szolgáltatás a legnagyobb mobilos platformra is.
Az Apple 2021-ben vásárolta fel a klasszikus zenestreamingre fókuszáló Primephonic-ot, és ezt követően bejelentette, hogy egy olyan platformot kíván elindítani a hagyományos Apple Music mellett, ami kizárólag klasszikus zenei művekre koncentrál. Már 2022 végén szerette volna ezt összehozni, de akkor nem jött össze a dolog. Csak márciusra állt össze a dedikált applikáció, az androidos közönségnek pedig eddig kellett erre várnia.
Az Apple Music Classical ugyan egy teljesen egyedi alkalmazásból fut, de ez nem jelenti azt, hogy külön előfizetés kellene neki. Ugyanazt az előfizetést kell hozzá használni, amit az Apple Music elérése igényel, vagy az Apple One is megfelelő, de ez magától értetődő.
Mivel előfizetéshez kötött, reklámok nélkül lehet itt élvezni a tartalmakat, és a vállalat igyekszik felár nélkül biztosítani a lehető legmagasabb minőséget is. Az Apple Music mindenkinek megnyitotta a lossless zenehallgatási lehetőséget, és ugyanez a helyzet a Music Classical esetében is. A különböző klasszikus művek akár 24 bites és 192 kHz-es minőségben lesznek elérhetőek. Az Apple igazából még Térbeli hanggal is élvezhetővé tette az előadások egy jelentős részét, hogy az élmény még teljesebb lehessen, de az androidos eszközökön erről le kell mondani.
Megtartotta az Apple a Primephonic részletes adatbázisát is, ennek köszönhetően könnyebben lehet majd a műveket keresni, ami nem is árt, azt figyelembe véve, hogy a kínálat óriási. Korszakok, műfajok, zeneszerzők, előadók, kórusok és még sok más szempont alapján lehet majd kutatni a több mint 5 millió felvételből álló zenetárban.
Az Apple bízik abban, hogy a Music Classical révén újabb felhasználókra tud szert tenni, ezzel leginkább az idősebb korosztályokat tudja mozgósítani. A cég folyamatosan dolgozik azon, hogy a szolgáltatásaival minél szélesebb igényeknek feleljen meg, és több érdeklődő figyelmét keltse fel. A bevételének már most is jelentős részét biztosítják a szolgáltatások, de a cél mindig az, hogy ennek az arányát tovább növeljék.