A Google meglehetősen érdekes lehetőséget csempészett az online áruházába az ünnepek alkalmával. A felhasználóknak lehetősége lesz adományokat juttatni különböző nonprofit szervezetek számára a Play Áruházon keresztül. És a vállalat semmilyen juttatást nem kér ezért.
Az adományozási opció egy banneren keresztül érhető el legegyszerűbben az okostelefonokon a Google Play Áruház megnyitását követően, asztali felületről pedig egy egyedi hivatkozáson keresztül lehet hozzáférni a felülethez. A Google túl sokat nem árult el a funkcióról azon túl, hogy mely szervezeteknek lehet pénzt juttatni ezen keresztül, de mostanra néhány részletre is fény derült. A vállalat ebben az esetben egyáltalán nem kér részesedést a befizetésekből, az emberek minden felajánlását 100 százalékban eljuttatja annak a szervezetnek a részére, amit a felhasználó kiválasztott. És különböző előre meghatározott összegű „adományjegyek” vásárolhatóak itt 5, 25, 50, 100 és 200 dolláros értékben.
Az érdeklődők összesen tíz különböző szervezet közül választhatják ki, hogy kinek, illetve kiknek szeretnének adományozni. Olyan ismert nonprofitok vannak a Google összeállításában, mint a Vöröskereszt, az Orvosok Határok Nélkül, a Nemzetközi Menekültügyi Bizottság, az UNICEF vagy a Természetvédelmi Világalap (WWF). Az Play Áruház friss funkcióját egyelőre nem mindenki érheti el, regionális korlátozással indul el a következő napokban. Az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Tajvanon és Indonéziában lehet élni az adományozással, és később talán szélesebb körben is lehetőséget nyújt majd erre a rendszer.
Örömmel látjuk, hogy az ilyen nagyvállalatok is próbálnak tenni a jó ügy érdekében. Korábban például az Apple is biztosított különböző módokon adományozási lehetőséget különböző apropókból. Arról a Google esetében nem szólt a fáma, hogy a mostani lehetőség hosszabb távon is megmarad-e a Play Áruházban, vagy az ünnepeket követően ki lesz véve a különleges funkció.