A vártnál jobb eredménnyel zárta az elmúlt negyedévet az Alphabet

Szinte a teljes bevételt a Google szállítja, és egészen jelentős volt a növekedés minden fronton – a kiadások terén is.

A vártnál jobb eredménnyel zárta az elmúlt negyedévet az Alphabet

Az Alphabet rengeteg kisebb céget fog össze a Google-lel együtt, de szinte minden negyedévben azt lehet látni, hogy igazából az ernyővállalat egyetlen pontból táplálkozik. Nincs ez másként ezúttal sem, de a Google olyan bevételt produkált, hogy azzal magában felülmúlta azt, amit a teljes Alphabettől vártak.

Az elemzők arra számítottak, hogy az Alphabet bevétele az elmúlt negyedévben 40,32 milliárd dollár lesz, de ezt végül egy kicsivel sikerült túlteljesítenie, mivel 40,499 milliárd dolláros eredménnyel zárt. Ez nagyon szép teljesítmény, kiváltképp annak fényében, hogy éves szinten 20 százalékos növekedésről beszélhetünk, mivel egy évvel korábban még „csak” 33,74 milliárd volt a cég bevétele a harmadik negyedévben. Ennek ellenére azonban a befektetők öröme nem maradéktalan, és ezt a részvényárfolyamok is tükrözik. Köszönhető ez annak, hogy nagyobb mértékben növekedtek az üzemeltetési költségek, mint maga a bevétel.

A vállalat működési profitja 9,177 milliárd dollár lett, vagyis a befolyt pénznek csak a 23 százalékát volt képes „megfogni”, míg ugyanez a mutató 2018 azonos időszakában még 26 százalékon állt meg. Ez pedig annak köszönhető, hogy magasabbak voltak a kiadások. Több pénzt költött a cég a hirdetési rendszer működtetésére, valamint az Alphabet alá tartozó kisebb vállalatok üzemeltetésére is.

Galéria megnyitása

Vélhetően azt sem nézik jó szemmel az illetékesek, hogy az ernyővállalat alatt továbbra is csak a Google tud igazán sikeres lenni. Az idei harmadik negyedéves adatok is kiválóan tükrözik, hogy mennyire igaz ez, hiszen az Alphabet teljes betételének 99,6 százaléka származott a keresőóriástól, és a maradékon osztozott a többi ágazat. Ráadásul jelentős mínuszt termeltek ezek, mivel a 155 millió dolláros bevétel mellett a nettó eredményük 941 millió dolláros veszteség lett. Magában a Google működési eredménye még 10 milliárd dollár felett alakult.

A Google azt nem részletezte, hogy mely termékkategóriái hogyan teljesítettek, csak azt közölte, hogy a saját 40,344 milliárd dolláros bevételéből 33,916 milliárd dollárt tett ki a reklámokból befolyt összeg, és minden más, így a szolgáltatások és a hardverek 6,428 milliárd dollárt hoztak. Ez utóbbi kiemelkedően jó, ugyanis éves szinten 39%-os növekedést jelent. Korábbi beszámolók szerint egyébként a Pixelek forgalma biztosan felfelé ívelt az új, középkategóriás modellek bevetésével, és egyebek mellett a Google Cloud vállalati törekvései is sikeresek voltak, ami szintén felfelé hajthatta a számokat.

 Az Alphabet (Google) fejlődésének mindig is fontos része volt az, hogy nagyon sok területbe fektetnek be növekedési céllal, és azért, hogy keressék az új lehetőségeket. És ez a jövőben sem lesz másként az ernyővállalat pénzügyi vezetőjének szavai alapján. „Továbbra is megfontoltan fektetünk be tudásba és tehetségbe, valamint infrastruktúrába, hogy támogassuk a növekedésünket, különösen az újabb területekre figyelünk, mint például a felhőszolgáltatások és a gépi tanulás.” – jelentette ki a beszámolójában Ruth Porat.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap