Napokon át tartó találgatásokat követően a Twitter közölte, hogy miért álltak le múlt héten a harmadik féltől származó kliens alkalmazások. De igazából a fejlesztők nem lettek sokkal előrébb az ügyben, mivel igencsak ködös magyarázattal sikerült előállnia a vállalatnak az ügyben. A cél minden bizonnyal az, hogy mindenkit a hivatalos app irányába tereljenek.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, napokon keresztül teljes bizonytalanságban hagyta a mikroblog az olyan applikációk fejlesztőit, amik a Twitter használatában nyújtanak segítséget. A Tweetbot és a Twitterific is érintett az ügyben mások mellett. Egyik pillanatról a másikra állt le ezeknek a szotvereknek a működése, és nem igazán lehetett azt tudni, hogy mi a helyzet valójában. Most befutott az első hivatalos visszajelzés a Twitter részéről, de szó nincs arról, hogy tisztrázódott volna a helyzet.
„A Twitter érvényre juttatja a korábban bevezetésre került API szabályait. Ez eredményezheti azt, hogy néhány alkalmazás nem működik.” – olvasható a vállalat által publikált tweetben.
Nem is a Twitter saját csatornáján jelent meg a tájékoztatás, hanem a Twitter Dev fiók állt elő az információval. Ezen közli a vállalat azokat az információkat, amik a fejlesztők számára érdekesek elsődlegesen. A Tweetbot és más, harmadik féltől származó applikációk készítői most valószínűleg eléggé frusztráltak lehetnek, mivel semmilyen konkrét magyarázatot nem kapnak arra, hogy pontosan mi a probléma. Továbbá az érintett felhasználók sem örülhetnek túlságosan a mostani helyzetnek.
A Tweetbot üzemeltetője néhány napja megpróbálta az alkalmazását visszahozni azzal, hogy kicserélte az eredetileg használt API kulcsokat, ami egy működő taktikának bizonyult, de csak átmentileg. Ráadásul mivel a Twitter szigorúan korlátozza az API-k jogait alapesetben, ebből kifolyólag az átmeneti működés közben is korlátozottan üzemelt a Twitter kliens program.
A Twitter Dev állítása alapján az applikációk valamilyen módon szabályellenesen üzemelnek. De hogy mi lehet az a szabály, amit megszegnek, azt egyáltalán nem lehet tudni, hiába lesz lassan egy hete, hogy a leállás megtörtént, részleteket nem közöl a Twitter semmilyen formában.
„Ha van valamilyen régóta fennálló szabály, amelyet az elmúlt több mint 10 évben tudtunk nélkül megszegtünk, szeretnénk tudni, mi az, és ha lehetséges, szeretnénk megfelelni neki.” – jelentette ki Paul Haddad, a Tweetbot társalapítója. Egyébként könnyen lehet, hogy tényleg van valami ilyen korlátozás, amit az évek során a Twitter bevezetett, csak nem érvényesítette, mindig akadnak ilyenek, de akkor sem világos, hogy miért nem közli a cég, hogy mi a gond.
Egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a Twitter a probléma megoldására törekedne, vagy szeretné, hogy a kliensek újra üzembe tudjanak állni. Miközben azt is látni kell, hogy néhány alkalmazás egyébként még működik.
Vannak olyan kliensek is, amik gond nélkül üzemelnek Legalábbis még jelenleg ez a helyzet. A beszámolók szerint az Albatross nevű app megfelelően működik, és a Fenix applikáció iOS-re szabott verziója is megy. Remélhetőleg belátható időn belül változtat a hozzáállásán a Twitter, és el fogja mondani az érintetteknek, hogy pontosan mi is a gond, és sikerül a különböző oldalon álló fejlesztőknek megtalálni a mindenki számára elfogadható megoldást.