Az Apple és a Spotify közötti viszály az elmúlt években nagyon elfajult, és lényegében ennek eredményeként kapott az Apple egy rekord nagyságú büntetést az Európai Unióban. A két fél közötti pereskedés még mindig nem ért a végére, a cupertinóiak fellebbeztek a trösztellenes bírósági döntés ellen. Ettől függetlenül azonban a változások már elindultak, amit a hallgatók maguk is tapasztalhatnak.
A Spotify elkezdi feltüntetni az alkalmazásában az előfizetési költségeket.
Az iPhone felhasználók ennek köszönhetően már egyszerűen tájékozódhatnak arról, hogy mennyibe kerül havonta a reklámmentes zenehallgatási lehetőség. Azt is látni fogják, hogy pontosan milyen díjcsomagok vannak, azok milyen feltételekkel vehetőek igénybe, és mennyit kell értük kifizetni. Eddig ilyen alapvető információt nem jeleníthettek meg a zenestreaming szolgáltatások, ha nem az Apple saját fizetési rendszerét használták. (Nemcsak a Spoitfy, mindenki más is vasszigorba ütközött.)
Vicces, tragikus vagy egyszerűen csak elszomorító? Nehéz azt megmondani, hogy melyik szóval lehetne a legjobban jellemezni azt a helyzetet, hogy a Spoitfy csapata már kénytelen annak is örülni, hogy legalább az árakat végre feltüntethetik az alkalmazásukban.
A szolgáltatás az akciós ajánlatokat, átmeneti kedvezményeket is megjelenítheti ezentúl az iOS-es applikációjában, így az érdeklődők maguk is láthatják, hogy most éppen 3 hónapra letudható a Spotify előfizetés mindössze egy hónap áráért cserébe. Az előfizetést továbbra sem lehet az iOS-es mobil alkalmazásban rendezni a feltüntetett áron, és egy kattintással sem lehet átnavigálni a Spotify felületére, hogy könnyedén előfizethessen az érdeklődő. De legalább már az árakat lehet látni, sőt mi több, más tájékoztatást is adhat a vállalat az érdeklődők számára.
Az is újdonság az iPhone/iPad tulajdonosok számára, hogy a díjcsomagok mellett megjelenhet egy figyelemfelhívás arra, hogy a Spotify Premium előfizetést a vállalat hivatalos weboldalán tudják rendezni. A speciális ajánlatokkal kapcsolatosan még egyéb információk, feltételek is megjelenhetnek az appban. A mostani közleményében igyekezett a cég kiemelni azt, hogy csak az Apple felhasználók számára nem lehetett ilyen dolgokat kiírni, az Androidon eddig is megfelelően tájékoztathattak mindenkit.
A Spotify tisztában van azzal, hogy elég ironikus ilyen újításról beszámolni, de ennek a kis lépésnek nagy jelentősége van a meglátása szerint. „Hosszú lesz még az út afelé, hogy az iPhone tulajdonsok számára is biztosítani tudjuk az alapvető termékélményt, amire már az elmúlt években is jogosultak voltak, és amit elvárnak, megérdemelnek.” – hangoztatta a zenestreaming szolgáltató, miközben azt is hozzátette, hogy ezzel más felületen eddig sem volt gond.
Az Európai Bizottság döntésének ellenére azt továbbra sem tudják megtenni, hogy a felhasználók néhány érintéssel rendezhessék a havi díjat az okostelefonjukon, ahogy az elvárható lenne. Persze meg lehetne ezt oldani, abban az esetben, ha a Spotify elfogadná az Apple saját alkalmazáson belüli fizetési rendszerének használatát. Ami egy jelentős összeget lecsíp minden egyes tranzakcióból. Erre azonban a cég nem hajlandó.
Az EU illetékesei már megállapították, hogy az Apple magatartása versenyellene, de ennek ellenére is korlátozottak maradtak a lehetőségek, csak kicsit lazítottak a szigoron. De leszögezte a Spotify csapata, hogy elmennek a falig, és addig fognak harcolni, míg nem indulhat mindenki egyenlő feltételekkel, és nem adják fel, míg azt látják, hogy az Apple Music felé lejt a pálya.