Shop menü

A PRODUCT(RED) TERMÉKEK ÁRÁVAL ÉS MOBILITÁSI JELENTÉSEKKEL SEGÍT AZ APPLE

A Google-től eltérően, de az Apple is mutatja, hogy alakul az emberek viselkedése, és az eladásaiból származó bevétel egy részét jó célra fordítja.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A PRODUCT(RED) termékek árával és mobilitási jelentésekkel segít az Apple

A koronavírus-járvány fékezésére az egyik legjobb eszköz jelen állás szerint, ha mindenki otthon marad, és kivárja, hogy a fertőzések száma elkezdjen visszaszorulni, kontrolláltabb legyen a helyzet. A Google és az Apple pedig a különböző szolgáltatásai révén aránylag jól ki tudja azt mutatni, hogy milyen változások történtek, hogyan reagáltak az emberek. A PRODUCT(RED) megoldások árával pedig anyagi segítséget is ad a vállalat.

A Google rájött arra, hogy a felhasználók mozgásával kapcsolatos adatok nyilvánosságra hozásával képes lehet segíteni a kormányoknak és az egészségügyi szervezeteknek. Ezekből lehet látni, hogy a különböző intézkedések milyen hatást váltottak ki, és hogy milyen módon lehetne a védekezést hatékonyabbá tenni újabb megkötéseknek a bevezetésével. És most pedig már arról számolhatunk be, hogy az Apple is ugyanerre a pályára lépett, és követi a Google példáját.

Az Apple ugyanazt a célt fogalmazta meg, mint a riválisa, a nehéz helyzetben szeretne minden eszközt biztosítani a kormányoknak, egészségügyi rendszereknek azzal, hogy pontos jelentéseket közöl a mozgási trendeket illetően. A cupertinóiak a saját fejlesztésű térképszolgáltatásuk révén gyűjtött adatokat közölték a nagyközönséggel. Az Apple Maps révén összesen 63 országról ad pontos információkat a vállalat.

Az Apple a Google-től eltérő formában publikál adatokat arra vonatkozóan, hogy a felhasználóik mozgása miként változott meg az utóbbi időben. A cupertinóiak jelentése arra koncentrál az országokra lebontva, hogy a személyforgalomra általánosan milyen hatása volt az intézkedéseknek. A Google sokkal részletesebb jelentéseket közöl, de időben a változás ott nem követhető le annyira, mint az Apple jelentése esetében.

Az Apple oldalán az adatok ország és város szinten kereshetőek, de a városok szintjén csak a nagyobb települések vannak kiemelve. A kisebb országokban csak a gyalogos és az autós forgalmat monitorozza a vállalat, a jelentősebb helyeken viszont a tömegközlekedésről is vannak adatok. Az Apple lehetőséget nyújt arra, hogy az információkat online gyorsan át lehessen tekinteni, akinek pedig egyéb feldolgozási céllal is kellenek az információk, CSV formátumban importálhatják az egész adathalmazt egyben.

Kiemelte a vállalat, hogy az adatokat semmilyen módon nem lehet a felhasználókhoz kötni, különböző eljárásokkal gondoskodik arról a cég a privát szféra védelméről.

Galéria megnyitása

Az Apple azt is bevezeti a Térkép applikációja esetében, hogy jelezni fogja a teszteléssel foglalkozó központokat. A vállalat ezzel a felhasználókat és az egészségügyi dolgozókat egyaránt szeretné segíteni a továbbiakban. És egy többrétű információs oldalt is kialakított a vállalat a felhasználók megfelelő tájékoztatására, és a tájékozottság felmérésére.

Galéria megnyitása

A PRODUCT(RED) készülékekből származó elszámolható bevételnek pedig a 100 százaléka arra fog menni a következő hónapokban, hogy a Global Fund munkáját támogassa a cég, a szervezet COVID-19 alapjába vándorol majd a pénz. Előre láthatólag több millió dollárt fog ilyen módon adományozni az Apple non-profit célra, a koronavírus elleni küzdelem segítésére. Jelen állás szerint szeptember 30-ig biztosan érvényben marad az intézkedés, ami rendkívül nagyvonalú.

Galéria megnyitása

A Global Fund frissen létrehozott alapja finanszírozást nyújt az egyéni védőeszközökre, diagnosztikai kezelésekre, laboratóriumi felszerelésekre, közbiztonsági kommunikációra, ellátási láncok támogatására és egyéb célokra a rászoruló országokban. Az Apple ebben fog jelentős segítséget nyújtani, ha minden jól megy. És már az új iPhone SE PRODUCT(RED) modellből is a Global Fundhoz fog menni a teljes elszámolható bevétel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére