Shop menü

A NETFLIX HIRDETÉSES CSOMAGJA A MICROSOFT RENDSZERÉT FOGJA HASZNÁLNI

Hosszú távú megállapodást írt alá a két vállalat reklámtechnológiai és értékesítési területre kiterjedően, de még nem mostanában lesz hirdetésekkel támogatott csomag a Netflixen.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Netflix hirdetéses csomagja a Microsoft rendszerét fogja használni

Már tavaly beszédtéma volt az, hogy jöhet a Netflixen egy olyan előfizetési opció, ami annak ellenére kerül majd havidíjba, hogy reklámokkal lesz tűzdelve. Sokáig nem beszélt erről a cég hivatalosan, de áprilisban megtört a jég, most pedig már arról beszélhetünk, hogy a Microsoft segíti majd a streaming platformot az új funkció kidolgozásában, biztosításában.

Mostanra hónapok teltek el ahhoz képest is, hogy a Netflix bejelentette, hogy lesznek reklámok a felületén, egészen eddig azonban semmi mást nem tudhattunk meg a dologról. Innentől annyi már biztos, hogy a Microsoft lesz a cég partnere a hirdetési rendszer megalkotásában. Az elhatározásban az erősítette meg a Netflixet, hogy a vállalat elveszített 200 ezer felhasználót, ezt pedig a befektetők borzasztó előjelként könyvelték el.

Amikor egy streaming szolgáltatásnál csökken a felhasználói szám, azt általában úgy kezelik, hogy elérte a növekedésének a határát, a Netflixnél pedig ez hamarabb következett be, mint ahogy azt várták. A cég értékpapírjainak az árfolyama kevesebb mint egy év alatt a negyedére esett vissza. Pedig egyelőre „csak” 200 ezerrel lett kevesebb az előfizetője, miközben a teljes közössége 220 milliónál nagyobb volt. Viszont az idei második negyedéves adatok még nem jelentek meg, előzetesen azonban már úgy számoltak, hogy újabb csökkenés jöhet, ami minden eddiginél jelentősebb lesz.

Galéria megnyitása

Akár 2 millió előfizetőt is elveszíthet a Netflix, ez pedig már tényleg egy olyan vészjelzés lehet, ami újabb mélységekbe taszíthatja a vállalatot. Éppen ezért a cég valószínűleg azon van, hogy tényleg vonzó új előfizetési konstrukciót hozzon össze. A Microsoft pedig már nagy tapasztalattal rendelkezik ezen a területen, és valószínűleg gond nélkül képes lesz a Netflix számára megfelelő hátteret biztosítani a reklámoknál.

A globális hirdetéstechnológiai és értékesítési partnerség révén a vállalatok egymás és saját érdekeit szem előtt tartva fogja a lehető legtöbbet kihozni ebből. A felhasználók pedig bízhatnak abban, hogy egy olyan előfizetési opció kerül majd bevezetésre, aminek tényleg lesz létjogosultsága. Ez egy borzasztóan nehéz terület, ingoványos talajra lép a Netflix azzal, hogy havidíj mellett is reklámokat szeretne mutatni. Viszont, ha ezt jól alakítja, akkor egészen biztosak vagyunk abban, hogy sikeres lehet a kezdeményezés.

Galéria megnyitása

Több szempontból is nagyon nehéz helyzetben van a Netflix a reklámokkal támogatott csomag megalkotása során. Itt olyan kulcskérdéseket kell eldönteni, mint például a hirdetések tálalásának a módja, valamint az árazás. Ha reklámokat mutat majd 20 percenként a műsor közben, akkor a hirdetőpartnereknek ez vonzó lesz, a felhasználókat azonban eltántoríthatja. Viszont, ha csak az alkalmazásban elvétve jelennek meg reklámok, akkor nem vonzza majd hirdetőket.

Az sem elég, ha megvan a megfelelő reklámozási formáció, mert a csomagot még be is kell árazni. Nem adhatja fillérekért a reklámokkal megtoldott előfizetést a Netflix, mert a végén olyanok is váltanának, akik eddig a teljes árat fizették meg, így csökkentené a bevételét. De túl magasra sem teheti a lécet, mert akkor nem lenne, aki kiadna rá pénzt úgy, hogy közben még hirdetéseket is néznie kell. Nagyon meg kell azt gondolni, hogy miként és mennyiért fogja kínálni az új opciót a vállalat.  

Annyi innentől már biztos, hogy olyanoknak a reklámjai jelenhetnek majd meg a Netflixen, akik a Microsofton keresztül szerződtek hirdetésekre. A redmondiak rengeteg céggel dolgoznak a reklámpiacon, és széles ügyfélkörrel rendelkeznek. Mivel a streaming területen pedig nincs közvetlen érdekeltségük, így ideális partnernek tekinthetőek a Netflix szempontjából.

Galéria megnyitása

A Microsoft rugalmas és innovatív technológiai megoldásokkal szolgál a hirdetési piacon. Kiemelte a Netflix a vállalat neve mellett azt is, hogy nagy hangsúlyt fektet a biztonságra és a felhasználói adatok megóvására. Ezt manapság mindig elmondják a cégek, ami részben azért alakult így, mert egyre többen tartanak attól, hogy a személyes adataik rossz kezekbe kerülnek. A cégek pedig egyre több információt tartanak a kezükben.

Jelen állás szerint még sok idő telhet el addig, hogy a Netflix elindítja a reklámos előfizetését. Erről a vállalat működési igazgatója beszélt. „Nagyon korai még erről beszélni, és sok mindent kell még átdolgoznunk” – írja Greg Peters a bejegyzésben. „De a hosszú távú célunk egyértelmű. Nagyobb választékot szeretnénk a fogyasztók számára, és prémium, a tévésnél jobb lehetőséget a hirdetők számára. Izgatottan várjuk a Microsofttal való együttműködést, miközben ezt az új szolgáltatást életre hívjuk.”

A következő hónapokban valószínűleg újabb információkat kaphatunk majd a Netflix következő csomagja kapcsán. Legközelebb erről valószínűleg a negyedéves pénzügyi beszámolón lesz majd szó. A vállalat ugyanis szinte biztos, hogy kénytelen lesz majd magyarázkodni a befektetőknek felhasználók száma miatt, és talán elhinti majd, hogy mitől várja a fellendülést az elkövetkezendő időszakban.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére