A mobilpiac profitja továbbra is javarészt az Apple zsebébe megy

Az Apple a Counterpoint számításai szerint nagyságrendekkel többet keres az eszközein, mint a riválisok.

A mobilpiac profitja továbbra is javarészt az Apple zsebébe megy

A Counterpoint Research rengeteg különböző elemzéssel szolgál folyamatosan, és most egy nagyon érdekes adattal állt elő. Az elemzőcég kiszámolta, hogy a profitot tekintve miként viszonyul egymáshoz a mobilpiac első öt szereplője. És, ha őszinték akarunk lenni, az eredmények igazából túl nagy meglepetést nem hoztak.

Az Apple mostanában egyáltalán nincs csúcson az okostelefonok szempontjából, de igazából a jelek szerint arra azért ügyel a vállalat, hogy a megfelelő profitot biztosítsa. A haszon 66 százaléka került az Apple kasszájába. Az iPhone-ok ez alapján meglehetősen kövér haszonkulccsal kerülnek a boltokba. És azt is megemlítette a Counterpoint, hogy a teljes bevételnek egyébként a 32%-át tudhatta magáénak a cupertinói alakulat. Ez sem egy rossz eredmény figyelembe véve azt, hogy az IDC számai alapján a piaci részesedése a darabszámot tekintve csak 13% volt.

Galéria megnyitása
iPhone 11 Pro

A Samsung második lett a profitot tekintve, de elképesztően nagy leszakadással követi az Apple-t. A dél-koreaiak számára 17 százaléknyi haszon jutott a mobilpiac komplett nyereségéből. A Counterpoint szerint a Samsung most annak köszönhetően szerepelt az átlagosnál egyébként jobban, hogy a Galaxy Note10 termékcsalád rajtja eléggé jól sikerült, illetve elvileg a Galaxy A-széria magas eladási számai is pozitív irányba vitték a mérleget, bár ezeken nincs egyenként nagy profit, de a sok kicsi sokra ment.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy Note10

A kínai vállalatok az értékesítési számokban ugyan erősek, de jól látszik a Counterpoint eredményeiből, hogy igazából nem sok bevételt tudnak zsebre tenni. A Huawei a legjobb ebből a szempontból, hiszen neki nagyjából 8%-nyi profit jutott a harmadik negyedévben.

Ugyanakkor látni kell azt is, hogy ezt 18,6%-os piaci részesedés mellett tudta összehozni. A Huawei annak érdekében, hogy a nehéz helyzete mellett is magas értékesítési számokat tudjon produkálni, sok akciót kínált, és valószínűleg ezek miatt csökkent a profithányada az előző negyedéves adathoz viszonyítva.

Galéria megnyitása

Az Oppo és a Vivo a profit szempontjából nagyjából egy kalap alá vehető, ez a két cég a friss elemzés alapján 3-4% körüli nyereséget tudhatott a magáénak a teljes szegmensből. Ez a kettő vállalat egyébként is nagyon hasonló számokat produkál általában. És bár sokan nem tudják, igazából egy tőről fakadnak, mindkettő mögött egy kínai gigavállalat, a BBK Electronics áll.

Galéria megnyitása
Redmi K20 Pro / Xiaomi Mi 9T Pro

A profit szempontjából a Xiaomi volt a legrosszabb helyzetben, de ott igazából ez cél. Ez meglehetősen furcsán hangozhat egy profitorientált vállalat esetében, de a Xiaomi korábban tényleg azt nyilatkozta, hogy szeretné az okostelefonok esetében a profitképességet mindössze 5% körül tartani. És a pénzügyi jelentések hellyel-közzel ezt is tükrözik. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy a teljes mobilpiac profitjából a Xiaomi lényegében láthatatlan részesedéssel bír.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap