Az elmúlt hetekben újra felpezsdültek a hírek az Apple villanyautója körül. Most újabb részleteket tudhattunk meg a projektről, de a dolog érdekessége nem is az, hogy ismét szóba került a dolog, hanem az, hogy most hivatalosan a Hyundai beszélt erről.
A dél-koreaiak a jelek szerint már egészen komoly szinten tárgyalnak az Apple-lel, és nem meglepő módon a téma fókuszában a cég személygépjárműve áll. Állítólag a Hyundai-jal közösen dolgozva alkothatja majd meg a cupertinói alakulat a saját autóját, amiről egyelőre nem sok biztosat lehet tudni.
Kettő olyan dolog van az Apple járműve kapcsán, ami folyamatosan visszatérő információ: önvezető lesz és elektromos hajtással fog üzemelni.
Tekintve, hogy a villanyautók milyen tempóval fejlődnek, és hogy ezeknek a fejlesztése igazából már nem olyan bonyolult, mint a belsőégésű motoros megoldásoké, így az egyáltalán nem meglepő, hogy az Apple ebben az irányban gondolkodik. Ráadásul a vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy karbonsemlegesen üzemeljen, és ebbe napjainkba nem is igazán férne bele más.
Legfeljebb az üzemanyagcellás technológia jöhetnek még képbe az Apple-nél, de lényegében ott is elektromos a hajtás. És egyébként azt csak halkan jegyezzük meg, hogy a Toyota és mások mellett lényegében a Hyundai az egyik olyan vállalat, aki rengeteg kutatást és fejlesztést végez az üzemanyagcellás autók terén, van is kereskedelmi forgalomban kapható járműve ilyen hajtáslánccal szerelve, méghozzá elég régóta. No, de haladjunk tovább.
Az önvezetés napjainkban még azért eléggé gyerekcipőben jár, de ezen a területen is elképesztően gyorsan megy a fejlődés. És mivel itt nem feltétlenül kell az Apple esetében a teljes autonómiára gondolni, így éppenséggel ezt is meg lehet majd oldani. Viszont nem lenne meglepő, ha az Apple az önvezetés fejlesztéséhez is nagy tapasztalattal rendelkező partnert keresne, ugyanis ez a terület azért elképesztően sok olyan adatot igényel, amivel az Apple kezdetben biztosan nem fog rendelkezni. (Persze az is lehet, hogy a Hyundai ezen a téren is segíteni fogja a céget.)
A Hyundai minden bizonnyal már tisztábban látja az Apple helyzetét, viszont részleteket nem közölt. Elmondta a vállalat, hogy nem áll módjukban információkat megosztani, mert egyelőre még nagyon korai stádiumban vannak a tárgyalások. Persze abban már nagyjából biztosak lehetünk, hogy ha nem érezné úgy a Hyundai, hogy sínen lenne a komolyabb megállapodás, akkor erről nem számolt volna be. Ugyanis az autógyártók körében azért nem igazán megszokott, hogy a vállalatok nyílt lapokkal játszanak.
Arról egyébként valószínűleg nincs szó, hogy kizárólag a Hyundai-jal kollaborációban készítene autót az Apple. Mindössze az Apple egyik jelentős partnere a Hyundai lesz ebben a projektben. Korábban arról számolhattunk be, hogy az Apple autója akár már 2024-ben debütálhat majd, azóta viszont néhány ágazati elemző más információkról számolt be. Állítólag sokkal inkább 2027 körül lehet majd kész termékre számítani.
A hír hallatára a tőzsdén komoly rallyba kezdett a Hyundai részvények árfolyama. Az elmúlt napokban már közel 30 százalékos növekedés történt, ami elképesztően sok. Többet emelkedett ezáltal a vállalat piaci kapitalizációja, mint nyártól január elejéig összesen. És távol álljon tőlünk, hogy azt feltételezzük, hogy emögött némi szándékosság is van, de erre a reakcióra bizony számítani lehetett, és nem lenne meglepő, ha akik előre tudtak a bejelentésről, ezt egy kicsit kihasználták volna.