A Huawei az Egyesült Államok nyomása alatt is növekedik

A vállalat erősen zárta 2019 első felét, de egy kicsit kozmetikázta is az eredményeket, hogy azok még jobban mutassanak.

A Huawei az Egyesült Államok nyomása alatt is növekedik

Publikálta az idei második negyedéves teljesítményét a Huawei, illetve egészen pontosan a 2019 első felében elért teljesítményét. Ugyanis a vállalat ezúttal nem negyedéves adatokról beszélt, hanem félévesekről. Ez pedig azért fontos, mert ezzel lényegében el tudta fedni azt, hogy a második negyedév nem volt túl fényes, ami egyértelműen a beharangozott szankciók miatt volt.

A Huawei 2019 első hat hónapjában 58,3 milliárd dolláros bevételre tett szert, ami egyértelműen szép eredmény. A vállalat nem kevesebb mint 23,2 százalékos növekedést tudott ezáltal felmutatni, ami mindenképpen dicséretes. A kínaiaknak nagyon erős szembeszélben kellett eddig helytállnia, és az első negyedév erős termése ellensúlyozta a kicsit gyengébb második negyedéves eredményt. Külön kiemelte a Huawei, hogy nemcsak az árbevétel emelkedett a vizsgált időszakban, hanem a nyereség is, bár ez már egy kicsit szolidabb mértékben, 8,7 százalékkal lett fentebb tornászva. Mostanra az Egyesült Államok fenyegetése a gazdasági megszorításokat tekintve jelentősen enyhült, ha nem is múlt el teljesen. Ez megnyugtató lehet a vásárlók számára, és talán az aktuális negyedévet már önmagában nézve is pozitív mérleggel tudja majd zárni a cég.

Galéria megnyitása

A friss bevételi adatok részletes elemzéséből egyértelműen kiderül, hogy a Huawei a különböző okoseszközöknek, fogyasztói termékeknek köszönhetően tudott szép eredményt elérni. Magukban az okostelefonok, kiegészítők és más készülékek 32 milliárd dolláros bevételt hoztak a vállalat számára. Összesen 118 millió okostelefont szállított le az év első felében a Huawei, ebben már benne van a Honor modellek is természetesen. Ez 24 százalékkal több, mint a tavaly ilyenkor mért adat. Viszont már nem ennyire rózsás a helyzet, ha negyedéves szinten vizsgáljuk a dolgot. A Huawei nem árulta el a második negyedéves értékesítési számokat külön, de az első negyedév 59 milliós eredményét kivonva kijön, hogy a második negyedében is 59 millió mobil fogyott, ez pedig pontosan megegyezik a tavalyi számmal, tehát csak szinten tudta magát tartani a cég. A Huawei kiváló fejlesztésekkel rukkolt elő a vizsgált időszakban, de azért a teljesítményén érződik a vásárlók bizonytalansága, amit az Egyesült Államok nyomásgyakorlása váltott ki.

Mint ismeretes, a távközlés a Huawei másik nagyon erős ágazata, erről a területről 21,5 milliárd dolláros bevételre sikerült szert tennie. Külön kiemelte a vállalat, hogy világszerte már 50 különböző szerződést hozott kalap alá csak az 5G hálózati infrastruktúrákkal kapcsolatosan. És külön az Egyesült Államoknak célozva azt is kiemelte, hogy ebből 27 szerződést európai országokhoz köthetően tudhat a magáénak. Több mint 150 ezer aktív bázisállomást telepített már mostanáig a Huawei világszerte.

A vállalati terület még fejlődésben van, és erről a részről „mindössze” 4,6 milliárd dollárt tudott összehozni a cég. A Huawei ide sorolja a felhős szolgáltatásokat, a Dolgok Internetét, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések értékesítését, valamint az adatközpontok és az egyetemi hálózatok kiszolgálását is. A cég szállít kormányzati, pénzügyi és egyebek mellett pénzügyi célokra egyaránt.

Galéria megnyitása
Liang Hau

A vállalat tisztában van azzal, hogy nem fognak nyomtalanul elmúlni az elmúlt hetek, hónapok eseményei, és felkészült arra, hogy egy ideig eltarthat, mire visszaáll a felhasználók bizalma. Erre utalt nyilatkozatában a Huawei első embere is. „A bevételeink jelentős növekedésnek indultak idén májusig. Az év első felében lefektetett alapok eredményeképpen továbbra is fejlődés tapasztalható, attól függetlenül, hogy a cég felkerült az amerikai Entity List-re. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem állnak előttünk nehézségek, amelyek idővel akár rövid távú növekedésünket is befolyásolhatják” – mondta el Liang Hua, a cég jelenlegi elnöke.

Mindezek fényében kíváncsian várjuk, mit hoz majd a vállalat számára a harmadik negyedév, és ezzel együtt az év komplett második fele. Az biztos, hogy a tempóból nem enged a bizonytalanság ellenére sem, és elképesztő pénzeket fordít például kutatásra és fejlesztésre – egészen pontosan 17,6 milliárd dollárt szán csak K+F tevékenységre idén a gyártó.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap