Az Apple az elmúlt időszakban egyre több platformot kezd támogatni a szolgáltatásaival, és ennek köszönhetően úgy tűnik, hogy hamarosan a Music is elérhető lesz a Google Home lakáskiegészítők fedélzetéről. Egyelőre egyik fél sem kívánta kommentálni a dolgot, de egy szemfüles tulajdonosoknak sikerült kiszúrnia a fejlesztés egy nyilvánvaló nyomát.
A MacRumors számolt be arról, hogy egy felhasználótól olyan képernyőmentést kapott, amin jól láthatóan szerepel a Google Home alkalmazásban az Apple Music neve is a kiválasztható zenestreaming szolgáltatások listáján. A beszámoló szerint ez nem volt aktív, nem lehetett használni az Apple szolgáltatását zenehallgatásra, és villámgyorsan el is tüntette ezt az opciót a Google a szóban forgó programból. De egyértelműen az következik ebből, hogy bizony már a küszöbön lehet a bevezetése. A Google elképzelhető, hogy azért kezdi majd támogatni a konkurens szolgáltatást, mert az Amazon is meglépte ezt, az Echo hangszórókról már elérhető a Music.
Az Apple zenestreaming szolgáltatása valósággal szárnyal, ezért a lakáskiegészítők sem fordíthatnak neki hátat, hiszen ezek az eszközök sokszor az otthoni szórakoztatóközpontok szerves részét képezik. A Music néhol már több fizető felhasználóval rendelkezik, mint a Spotify, ami ezen a területen, világviszonylatban piacvezető szerepet tölt be. Az Apple Music a mostani formájában 2015 júniusában indult, és kezdetben csak iOS-en lehetett elérni, de már az Androidon is jelen van, és az iTunes részeként elérhető a személyi számítógépekről is. Tavaly született meg a döntés, hogy az Amazon Echóról is hozzáférhető lesz, és az Android Auto keretében is igénybe lehet venni járművekben androidos okostelefonról.
Az Apple Music előfizetők minden bizonnyal örömmel fogadják majd, hogy már a Google Home kiegészítőkön keresztül is lehetőségük fog nyílni a kedvenc zenéik hallgatására. A keresőóriásnak meg a jelek szerint fontosabb az intelligens hangszórók, és azokkal karöltve a Google Assistant szolgáltatás terjesztése, mint az, hogy megpróbáljon keresztbe tenni az Apple-nek azzal, hogy nem engedi be a saját platformjára a Music-ot.
A cupertinói alakulatnak már igazán szép bevétele származik a különböző szolgáltatásokból, köztük az Apple Music-ból, ez ugyanis több tíz millió előfizetővel rendelkezik már világszerte. (Kiváltképp az Egyesült Államokban kiemelkedően nagy a Music népszerűsége, és az USA-ban értékesítik a legtöbb intelligens hangszórót is.) Azzal, hogy a zenestreaming megoldását egyre több platformon lehet használni, gyorsan növekedik a potenciális előfizetők tábora is, így még több bevételt tud erről a területről felhajtani a cég, amivel hozzájárulhat a növekedés fenntartásához.