Újabb felvásárlás történt, ezúttal a Facebook vetett szemet a népszerű gif megosztó szolgáltatásra, a Giphy-re.
A bejelentés szerint, a felvásárlásnak a célja az, hogy a GIPHY, ami a mindennapi üzenetküldéseket teszi még szórakoztatóbbá, jobban integrálódjon az Instagramba és a többi alkalmazásukba. A GIPHY csapata ennek fényében az Intagram részlegbe fog beolvadni.
A Facebook szerint a GIPHY forgalmának legalább 50%-a tőlük származik, ennek a fele ráadásul egyedül az Instagramtól. Így szerintük, ha a GIPHY és az Instagram ilyen közel kerül egymáshoz, akkor könnyebben fogják tudni a felhasználók a megfelelő gifeket kiválasztani matricák formájában például a Sztorikba.
A GIPHY továbbra is globális könyvtárként fog funkcionálni és tovább kívánják fejleszteni az API-t is, aminek hála a fejlesztők és a közösség még jobb dolgokat tudnak majd alkotni. Az Axios információ alapján a vásárlás 400 millió dollárért valósulhatott meg és a GIPHY mint önálló márkanév továbbra is megmarad.
A GIPHY egy olyan tárhely, ahová bárki szabadon feltöltheti a saját mozgóképekből álló animációit és ezeket ingyen megoszthatja. Számtalan szöveges üzenetküldő alkalmazás használja ezt az adatbázist ahhoz, hogy gifeket tudjanak megjeleníteni a csevegőfalon.