Shop menü

A BMW ÉS A META EGYÜTT TENNÉ ÉLVEZETESSÉ AZ UTAZÁS KÖZBENI AR ÉS VR HASZNÁLATOT

A Meta számára nagyon fontos az, hogy az emberek mindenhol kiélvezhessék a virtuális és a kiterjesztett valóságot, ami egyelőre az autókban még problémás, de a megoldás már úton van.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A BMW és a Meta együtt tenné élvezetessé az utazás közbeni AR és VR használatot

A BMW egy nagyon innovatív vállalat, ha a technológiai fejlesztések bevezetéséről van szó, akkor sokszor van ott az elsők között. A digitális kulcsok forradalmában is az élen járt a vállalat az Apple partnereként, most pedig a Metával már azon dolgoznak a mérnökök, hogy az AR/VR szolgáltatásokat járművekbe ültessék.

Az elmúlt években az emberek elkezdek arra törekedni, hogy az utazással töltött időt a lehető leghatékonyabban tudják eltölteni. Ennek köszönhető például az, hogy a podcastek iránti érdeklődés nagyon megugrott, a Tesla pedig egy ideje már azon van, hogy minél több játékos funkciót zsúfoljon a járművekbe. Innen jött az ötlet a Metának, hogy mi lenne, ha a VR és az AR technológiát is lehetne hasznosítani az autókban, a metaverzum is beléphetnének az emberek utazás közben.

Galéria megnyitása

A Meta már 2021-ben összefogott a BMW-vel, a vállalatok akkor közösen kezdtek olyan kutatásai projektbe, melynek a célja a kiterjesztett valóság és a virtuális valóság gépjérművekbe integrálása volt. A cégek mérnökei a tudásukat egyesítve igyekeztek azt kidolgozni, hogy miként fognak az autók ebből a szempontból egy új szintre lépni, hogy az utasok még jobb élményben részesülhessenek majd akár a hosszabb utak során is.

Bíznak a mérnökök abban, hogy a munkájuk gyümölcseként forradalmasíthatják majd az utazást, nemcsak személygépjárművekben, hanem akár vonaton, repülőn vagy hajón is.

A passzív tartalomfogyasztással a VR eszközök esetén sok esetben már eleve nincs komolyabb probléma, de az olyan technológiák, mint például az Oculus Insight, hatalmas kihívás elé néznek akkor, ha egy mozgó járműben kell nekik helytállni. Ezeknél a rendszer számos szenzortól érkező információs és kamerák képét használja fel az objektumok pontos megjelenítéséhez. Ezáltal képes a térben a szemüveg mozgását megfelelően elhelyezni. Egy autóban viszont ez mind megborul.

Galéria megnyitása

A BMW és a Meta szakemberei az elmúlt hónapok, évek együttműködésének keretében sikeresen dolgoztak ki egy megoldást arra, hogy a mozgó járműben miként lesz mégis lehetséges a kiterjesztett valóság pontos leképzése valós időben. Bármilyen sebességgel is halad az autó, a Meta eszköze képes arra, hogy hatékonyan üzemeljen.

Galéria megnyitása

A szakemberek meg tudták oldani azt, hogy a különböző mozgási szenzorok értékeit kiolvassák a járműbe integrált szenzorokból, és továbbítsák a s Meta kísérleti nyomkövető rendszerébe, amit integráltak a Project Aria kutatási célokra használt szemüvegbe. A BMW-ből valós időben, és ami még nagyon fontos, hogy alacsony késleltetéssel érkeznek majd a mozgási adatok a szemüvegbe, az pedig képes lesz kompenzálni az adatokat, hogy lényegében el tudjon vonatkoztatni attól, hogy a felhasználó egy mozgó járműben ül.

Miután a rendszer már egy összeállításban elfogadhatóan működött, úgy döntöttek, hogy jöhet a követkető lépés, és a Meta Quest Prót felhasználva VR és kiterjesztett valóság demókat is futtattak, a fejlesztés pedig itt sem okozott csalódást.

Galéria megnyitása

Egyszerűbb AR szemüvegeket már van olyan kínai gyártó, aki extraként kínál a személyautóihoz, és elképzelhető, hogy belátható időn belül a BMW-ket lehet majd rendelni eleve egy vagy több Quest szemüveggel együtt. De a Meta nem szeretne túlzottan optimistának tűnni, úgy látják, hogy sok munka vár még rájuk, és bíznak abban, hogy a BMW is kitart majd ezen az úton a partnerükként.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére