2013 decemberében indult el a OnePlus, és akkor még valószínűleg nem sokan hittek a márkában az alapítókon túl. Carl Pei és Pete Lau hozta létre a OnePlust a BBK Electronics ernyője alatt, és teljesen más volt a mögötte álló stratégia, mint bármelyik távol-keleti márka mögött. Szinte csak a nyugatra koncentrált, és mostanra az Egyesült Államokban és Európában is nagy felhasználói bázist ért el.
Az elmúlt két év során a OnePlus valamelyest ugyan elkanyarodott az eredeti értékeinek sziklaszilárd követésétől, de a siker nem maradt el, szóval ezt is jól csinálta. Néhányan már kiábrándultak a cégből, ezt kár lenne tagadni, de a különböző lépések révén mégis csak jó irányba haladt az eladási számok szempontjából.
A középkategóriás Nord szériának köszönhetően, csúcsra ért a vállalat forgalma. Pontos számot arra vonatkozóan nem közölt a OnePlus, hogy mennyi készüléket sikerült értékesítenie, de azt megtudhattuk, hogy átlépte a 10 milliós darabszámot. Pete Lau számolt be a nagyszerű hírről, és azt is hozzátette, hogy a várakozásaikon is felül teljesítettek ebben az évben.
Új csúcsra ért a Red Cable Club felhasználók tábora is. Globálisan már több mint 20 millióan léptek ebbe be. A Red Cable Club tagság hasznos előnyökkel jár a közösség tagjai számára, és ennek több fokozata is van. Alapesetben a tagok például 2 százalékkal olcsóbban vehetnek meg új készülékeket, 10% levonása mellett juthatnak kiegészítőkhöz, IoT termékekhez, és mindent ingyen szállít nekik a vállalat a hivatalos webshopból. Akik pedig a legmagasabb tagsági szinten vannak, mobilokból akár 10, kiegészítőkből pedig akár 50% kedvezményt érhetnek el.
2021-ben a OnePlus közössége a belső fórumok szintjén is szépen gyarapodott. A legelhivatottabb felhasználók számra már 11 millió felett van. Ezek az emberek kapcsolatba tudnak lépni egymással a OnePlus platformján, megoszthatják tapasztalataikat, fényképeiket, és persze segítséget is kérhetnek, amennyiben arra van szükség. Összesen 116 millió bejegyzés, üzenet született már a OnePlus közösségi felületén.
A OnePlus már szinte a kezdetek óta jelen van az Egyesült Államokban, de az idei évben minden eddiginél masszívabb növekedést volt képes elérni. A harmadik negyedév során 712%-kal adott el több okostelefont a vállalat, mint az előző év azonos időszakában. Indiában összesen 29 százalékos éves növekedést hozott össze, és a drágább okostelefonoknak a mezőnyében 30%-os paci részesedést hozott össze az elmúlt negyedévben.
Saját bevallása szerint 2021-ben a OnePlus lett a legnagyobb növekedést elérő okostelefon márka, és ami talán ennél is fontosabb, hogy Európában bekerült az első öt márka közé, miután a Huawei és a Honor visszaesett. A Counterpoint adatai alapján az öreg kontinensen 131 százalékos növekedést ért el a OnePlus, ennek is köszönhető volt az, hogy a ranglistán fentebb tudott kerülni.
Pete Lau arra is kitért, hogy OnePlus 10 széria készül, és amennyiben minden a tervek szerint alakul, 2022 első negyedévében fog debütálni az új termékcsalád. Minden eddiginél erősebb és jobb fotós képességű mobilok érkezésére számíthatunk, de addig is még a Nord széria gyarapodhat új taggal. Állítólag a Nord 2 CE nagyon közel áll már a debütáláshoz.