58 milliárd dollárt meghaladó bevétellel nyitotta az évet az Apple

Nem lehet felhőtlen a vállalat öröme, de egyelőre a járvány még nem okozott komolyabb anyagi károkat.

58 milliárd dollárt meghaladó bevétellel nyitotta az évet az Apple

A koronavírus-járvány miatt az olyan nagy vállalatok, mint az Apple, jelentős gazdasági visszaesést tapasztalhatnak majd az idei évben, de most, hogy az első negyedéves jelentések befutottak, azt már azért ki lehet jelenteni, hogy az évnyitás még nem hozott komoly sokkot. A cupertinóiak nagyjából ugyanazt hozták össze, mint egy évvel korábban.

Az Apple általában szokott előrejelzéssel szolgálni a következő negyedévre, és még a vírust megelőzően a vállalat arra számított, hogy a teljese bevétele eléri majd a 63-67 milliárd dollárt, de végül a koronavírus közbeszólásának betudhatóan „csak” 58,3 milliárdos bruttó bevételt tudott elérni. De igazából még ez is egész jó, mivel egy százalékkal meghaladja a 2019-es évnyitó eredményét. A termékek eladása csökkent, és a szolgáltatásokból befolyt összeg pedig emelkedett, szóval a két fő terület kiegyensúlyozottan mozgott.

Galéria megnyitása
A szolgáltatások szépen hoznak a konyhára

Ennél fontosabb, hogy a vállalat által behúzott nettó profit 11,2 milliárd dollárnál állt meg. Ez sem adhat okot panaszra, viszont azt hozzá kell tenni, hogy tavaly ilyenkor még egy hajszállal jobb volt a vállalat mérlege ebből a szempontból, 3,11%-kal csökkent a nyeresége a vállalatnak a 2019-es első negyedév eredményéhez képest. Persze még így is egészen döbbenetes ilyen nettó számokról beszélni, szóval a befektetők valószínűleg nem búslakodnak.

Az IDC arról számolt be, hogy a becsléseik szerint nem fogyott mérhetően kevesebb iPhone az idei első negyedévben (-0,4%), mint egy évvel korábban. És mivel az Apple eladási számokat már nem közöl, így nem lehet tudni hivatalosan, hogy mi a helyzet ezen a fronton. Viszont a bevételi adatok azt mutatják, hogy 7 százalékos csökkenés történt éves szinten. Így 28,9 milliárd dollár folyt be az okostelefonok eladásából, szemben a tavaly 31 milliárdos eredménnyel. Ettől függetlenül továbbra is a mobilok jelentik a cég elsődleges bevételforrását, és a vállalat mozgatórugóját. Hiszen a szolgáltatások jelentős részét is elsősorban az iPhone-okhoz veszik igénybe.

Galéria megnyitása

És a szolgáltatások bizony elképesztően jól pörögnek, Tim Cook rekord bevételről tudott beszámolni ezen a fronton. 13,3 milliárd dollár származott az elsősorban szoftveres megoldások szegmenséből. Itt nagyon sokat köszönhet az vállalat például az Apple Music-nak, aminek a felhasználói bázisa folyamatosan növekedik az Egyesült Államokban és globálisan egyaránt. Az App Store forgalma is egyre nagyobb és a különböző felhős szolgáltatások is szépen növekednek egyebek mellett. Összesen már több mint 515 millió egyedi felhasználóval rendelkezik a cég mindent egybevéve.

A személyi számítógépek, Mac eszközök forgalma a pénzügyi szempontból nem sokat változott egy év leforgása alatt. Tavaly 5,5 milliárd dollár folyt be ezekből az első negyedévben, ami egyébként az Apple számításában már a második pénzügyi negyedévnek számít. Az iPadeknek a forgalma az utóbbi időben már egészen szépen alakult, de most ezen a fronton már egy kicsit érezhetőbb csökkenést volt kénytelen elkönyvelni a cég, mivel 4,9 milliárd helyett most csak 4,4 milliárd származott erről a területről.

A viselhető kiegészítőket, az otthoni eszközöket és a különböző kiegészítőket az Apple még mindig egy kalap alá veszi, de nem lenne meglepő, ha idővel a viselhető kiegészítők területe függetlenedne. Ez a kategória 6,28 milliárd dolláros bevételt hozott összesen a vállalatnak, ami kétszámjegyű növekedéssel jött létre. Lényegében a termékek terén csak itt történt előrelépés, de itt rögtön 23%-os volt az emelkedés.

Galéria megnyitása

Tim Cook ezt is elmondta, hogy az online értékesítések terén elképesztően nagy volt a növekedés, és erre hihetetlenül büszke. Ez azzal magyarázható elsősorban, hogy az Apple Kínában egészen hamar bezárta az összes üzletét, majd globálisan is a boltok bezárása mellett döntött, hogy megóvja az ügyfeleit és a dolgozóit egyaránt. Szóval ez mindenképpen dicséretes lépés volt a cég részéről, és a jelek szerint a vásárlóknak nem okozott problémát az átállás a netes rendelésekre.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap