5,7 milliárd dollár fektet a Facebook az indiai Jio platformokba

A vállalat ezzel jelentős részesedésre tesz szert, és a WhatsApp további fejlődésének is megalapozhat.

5,7 milliárd dollár fektet a Facebook az indiai Jio platformokba

Az elmúlt évek egyik legnagyobb üzletét kötötte meg a Facebook azzal, hogy bevásárolta magát az Indiában működő Reliance Industries technológiai szárnyába, a Jioba. Ennek a lépésnek köszönhetően a Facebook minden eddiginél mélyebb gyökeret ereszthet a gyorsan fejlődő országban.

A multinacionális Reliance Industries számos ágazatban van jelen, és a technológiai fronton a legerősebb leányvállalata a Jio. A Facebook számára azért lehet érdekes a Jio, mert nélkülözhetetlen része az indiai piac vérkeringésének, mivel szélessávú és mobilhálózati szolgáltatásokat nyújt, továbbá online kereskedelmi platformokat is üzemeltet. Az 5,7 milliárd dolláros befektetéséért a Facebook 9,99 százalékos részesedésre tette szert a cégben. És ezzel Mark Zuckerberg alakulata a Jio legnagyobb kisebbségi részvényese lett.

Galéria megnyitása

A Facebook elmondása alapján ezzel lépéssel szeretné azt megerősíteni, hogy rendkívül elkötelezett India felé. És a vállalat a WhatsApp révén már egyébként is óriási felhasználói bázissal rendelkezik. Indiában az elsődleges üzenetküldő ez, és nagyjából 400 millióra tehető a felhasználók száma. A továbbiakban pedig még tovább növelné a WhatsApp táborát extra lehetőségekkel.

A Jio négy év alatt 388 millió ember számára biztosított online hozzáférési lehetőséget, és a Facebook szeretné támogatni a céget abban, hogy a továbbiakban még több ember digitális felzárkózásának tudjon megágyazni. És ez még nem minden.

A Facebook kiemelte, hogy nincs még egy olyan társadalom a világon, ahol olyan mértékű átalakulást történt volna az elmúlt 5 évben, mint Indiában. Ennyire rövid idő alatt összesen 560 millió emberhez jutott el az internet szabad elérési lehetősége. A fejlődő országban több mint 60 millió aktív kisvállalkozást tartanak számon, és a közösségi oldal üzemeltetői abban bíznak, hogy sikerül elérni ezt a réteget.

A WhatsAppot használva az emberek egyszerűbben lehetnek képesek elérni a potenciális vásárlókat Indiában, és a Jiot támogatva a JoiMart még több kis cégnek lesz képes biztosítani a hatékonyabb kereskedési lehetőséget. A JoiMart és a WhatsApp együttes erővel egy teljesen új mobilélményt biztosíthat a vásárlások alkalmával. Tisztában van azzal a Facebook, hogy Indiában már annyira elterjedt lett a WhatsApp a megjelenése óta, hogy a közélet része, és éppen ezért a támogatásra kifejezetten nagy hangsúlyt fektet a különböző nyelvek és dialektusok esetében.

Galéria megnyitása

Olyan pletykákat is lehet hallani, hogy a Jio oldalán a Facebook egy olyan tovább fejlesztett kommunikációs applikációt alakíthat ki, ami a WeChathez hasonló sokrétűséggel szolgálhat. Kínában a WeChaten már szinte mindent meg lehet oldani, a boltok ott terjesztik a promóciókat, kommunikálnak a vásárlóközönséggel, és a kifizetések is azon keresztül kerülnek lebonyolításra. És hasonlóan fejlett szintre emelkedhet a WhatsApp is.

A Facebook olyan nagy széles bázissal rendelkezik már az applikációi esetében, hogy különleges eszközökhöz kell nyúlnia a tovább növekedés biztosítása érdekében. És ezt látjuk most is. A gigantikus befektetéssel a cég nemcsak, hogy megerősítené a WhatsApp pozícióját, hanem egyenesen nélkülözhetetlenné tenné Indiában.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap