Shop menü

310 MILLIÓ FELETT AZ OKOSTELEFONOK ELADÁSA, KITART A MOBILPIAC FORGALMÁNAK EMELKEDÉSE

A Samsung előnye folyamatosan olvad az Apple előtt, a Transsion kiesett a legnagyobbak közül, a Xiaomi pedig a vártnál gyengébb szerepléssel zárt.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
310 millió felett az okostelefonok eladása, kitart a mobilpiac forgalmának emelkedése

Előállt a harmadik negyedéves okostelefon eladási statisztikákkal az IDC, és túl nagy meglepetés a számokban nincs, de több érdekességet is fel lehet fedezni az elmúlt hónapok eredményében. A gyártók számára az mindenképpen jó hír, hogy megint növekedtek az eladások, de azt lehet látni, hogy a lendület azért folyamatosan fogy.

Az elemzők már 2023-ra azt várták, hogy folyamatos növekedésben lesz a piac, de az még nem jött össze, az idei év azonban már egy fokkal jobban alakul. Most éppen arról számolhatunk be, hogy idén először átlépte az összesített eladás a 300 milliós darabszámot. Az növekedés mértéke azonban visszafogottabban alakult, mint az és első felében.

316,1 millió készülék talált gazdára a harmadik negyedév során, ami 4 százalékos bővülést jelent.

Az elmúlt két negyedévben a növekedés aránya 6,5, illetve 7,8 százalék volt, tehát kezd ellaposodni a görbe. Azt viszont nagyon nehéz megmondani, hogy az ünnepi időszak mit hoz az egy évvel korábbihoz képest, mert tavaly az év vége már kiválóan alakult. A 2023-as ünnepi időszakot már 8,5%-os növekedéssel zártuk 326,1 millió készülék eladását követően. A mostani növekvő kereslet valójában akkor lángolt fel.

A toplistán a megszokott gyártók sorakoznak a megszokott sorrendben; a Transsion nem tudta megtartani az előző negyedévben elért negyedik helyét. A Samsung, Apple és Xiaomi trió mögött az Oppo és a Vivo zárja a sort az öt legnagyobb gyártó névsorában.

Galéria megnyitása

A Samsung 57,8 millió okostelefont tudott leszállítani az IDC adatai szerint, ami 2,8 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi értékesítési adatoktól. Csak a Samsung produkált negatív mérleget a nagyok között, minden más cégnek sikerült az értékesítési volument fentebb tornászni éves szinten. Ezzel a cég piaci részesedése is rosszul alakult. Az év eleje óta folyamatosan egyre kisebb a Samsung előnye az Apple előtt éves összevetésben, az pedig nem is kérdés, hogy az ünnepi időszakban helyet fognak cserélni.

56 millió iPhone talált gazdára a júliustól szeptemberig tartó negyedév során, ami abszolút rekord az Apple számára, ennyire erős harmadik negyedévet még sosem zárhatott. Összesen 3,5%-kal tudott több készüléket értékesíteni, mint egy évvel korábban, és ezzel 17,7%-os piaci részesedést hozott össze. Az iPhone 16 rajtja már ebben benne van, az mindenképpen jót tett az értékesítési adatoknak, és érdekes lesz azt látni, hogyan alakul 2024 utolsó három hónapja a mobileladások tekintetében.

Galéria megnyitása

A Samsung és az Apple viszonya az utolsó negyedévben még érdekes lesz. Amennyiben az iPhone-ok forgalma bőven felülmúlja a Galaxy modellek eladását, akár újra piacvezető szerepbe léphet a cupertinói alakulat 2024 egészét tekintve is. Hiába tudott az első három negyedévben a Samsung rendre diadalmaskodni.  

A harmadik helyen szokás szerint a Xiaomi futott be senkitől nem zavartatva. A vállalat 3,3%-kal növelte az eladásait, és 42,8 millió okostelefont tudott leszállítani. Ezeket akár pozitívan is lehetne értékelni, de nagy örömre nincs oka a cégnek, hiszen képtelen volt közelíteni az Apple-höz, pedig most sokan azt várták, hogy valamennyit le tud majd dolgozni a hátrányából. Augusztusban a Counterpoint még arról írt, hogy a Xiaomi az Apple elé került, ehhez képest a mostani eredmény mindenképpen kiábrándító.

Galéria megnyitása

Az Oppo és a Vivo a negyedik és az ötödik helyet tudta megkaparintani. Ezek a márkák rendszeresen együtt mozognak. A Vivo általában Kínában kiemelkedően erős tud lenni, de azon is dolgozik, hogy globálisan jobb helyzetbe kerüljön, éppen most nyit a magyar piac felé. Ezúttal 27 millió készüléket tudott leszállítani, és messze a legnagyobb növekedést mutatta be a toplistás gyártók körében, 22,8%-kal tornászta fentebb a forgalmát éves szinten. De az Oppo így is megelőzte 28,8 millió mobilt eladva.

Galéria megnyitása

A sok kisebb márka piaci részesedése kitartott a korábbi szinten, miután összesen 103,7 milliós forgalmat bonyolítottak. Egy éve és most is 32,8%-os szelet jutott a mobilpiacból annak a rengeteg kisebb márkának, ami kiszorult a top 5-ből. A Transsion most csak a hatodik helyen ért célba, de nem lenne meglepő, ha a jövőben még látnánk a nevét az IDC összeállításában.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére