Shop menü

20 ÉVES A YOUTUBE – TE MOBILON VAGY TV-N NÉZED LEGINKÁBB?

A vállalat elmondása szerint a platform használata fordulóponthoz érkezett, és sokkal több már ez, mint egy straming platform a sok közül.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
20 éves a YouTube – Te mobilon vagy TV-n nézed leginkább?

A 20. évfordulójához érkezett YouTube elérte mostanra, hogy úgy tekinthetünk rá, hogy ez „az új televízió” – legalábbis a platform első ember, Neal Mohan így látja. A YouTube a világ legnagyobb streaming szolgáltatója, a Nielsen adatai szerint magabiztosan vezet az Egyesült Államokban is, és az emberek java csak egyre hosszabb időt tölt a tartalmak fogyasztásával.

Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója örömmel jelentette be, hogy a szolgálatást az USA-ban már nem okostelefonokon nézik a legtöbben, hanem a tévéken. Hosszú ideig kellett arra várni, hogy ez bekövetkezzen, de sikerült a végnek meghódítani a nagy képernyőket.

A jövőben a YouTube egyre jelentősebb teret hódíthat majd a televíziókon a mobiltelefonos használattal szemben, ami nem a véletlennek köszönhető. Egyfelől egyre több az olyan tartalom, ami már a tévénézőknek szól, hosszú és tartalmas, másfelől sokat dolgozott a cég azon, hogy a TV-s applikációk jobb felhasználói élményt biztosítsanak, ami elengedhetetlen volt ehhez az eredményhez. Fontos volt a cégnek egyebek mellett az is, hogy a Shorts videókat is fogyaszthatóvá tegye a televíziókon.

Egészen elképesztő siker az is, hogy a YouTube napi megtekintési ideje átlépte az 1 milliárd (!) órát.

A cég szerint a YouTube elképesztően széles felhasználói igényeket szolgál ki azáltal, hogy nagyon változatos formákban kínálja a tartalmakat. Vannak néhány másodperces Shorts tartalmak, 5-10 perces rövid videók, nagyobb lélegzetvételű felvételek, podcast adások, és élő közvetítések is. Miközben a tartalomkínálat is nagyon színes, hiszen a youtuberek a legkülönfélébb anyagjai mellett sportesemények is helyet kapnak a kínálatban.

Mivel a készítők is pontosan látják, hogy egyre nagyobb képernyőkön fogyasztják a videóikat az emberek, így igyekeznek adni a magasabb minőségre. Soha nem látott mennyiségben töltenek fel a platformra 4K Ultra HD – vagy akár még magasabb felbontású – felvételeket. A minőség emelkedéseként könyvelhető el az is, hogy egyre több a szinkronhangokkal elérhető videó. A vállalat belső elemzései szerint a több nyelven, szinkronnal megosztott videók akár 40%-kal több megtekintési időt érhetnek el.

Továbbá már a mesterséges intelligencia is segíti a készítőket abban, hogy minél jobb videókat tudjanak letenni az asztalra. Elmondta Mohan, hogy folyamatosan bővülő MI eszközkészlettel támogatják a videósok munkáját. Ilyen a Dream Screen, a Dream Track, és folyamatban van a Veo 2 videogeneráló integrálása is a Dream Screenbe.

Galéria megnyitása

Folyamatosan emelkedik az előfizetők száma is, 100 millió felett van már a YouTube Premium és a YouTube Music tagok tábora (a próbaidejüket töltőket is beleszámolva). Miközben szünet nélkül növekedik az előfizetők száma, így a belőlük származó bevétel is, a hirdetésekből származó forgalom is új csúcsra ért. 10,47 milliárd dollár folyt be 2024 utolsó negyedévében a YouTube-on megjelenő reklámokból.

Arra is nagy figyelmet fordít a vállalat, hogy a tartalomgyártók jó bevételeket tudjanak elérni a platformon belül. A csatornatagságok száma hatalmas tempóban emelkedik, ebből pedig jelentősen részesülnek a csatornák üzemeltetői, egy év alatt több mint 40%-kal nőtt a tagságok mennyisége. A monetizációs lehetőségek bővítése mellett azt is elmondta a cég, hogy a fiatalok biztonságára is nagyobb figyelmet szentelnek, és igyekeznek bővíteni az oktatóanyagok felhozatalát is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére