Shop menü

100 MILLIÓNÁL IS TÖBBEN FIZETNEK MÁR A YOUTUBE-ÉRT

A YouTube többféle előfizetési lehetőséget is biztosít a felhasználók számára, és a felhasználói bázis folyamatos növekedésben van – főleg ha zsarolják az embereket.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
100 milliónál is többen fizetnek már a YouTube-ért

Jelentős mérföldkőhöz ért a világ legnépszerűbb videós platformja, a YouTube. Miután az elmúlt időszakban igazából már mindent megtett annak érdekében, hogy az előfizetési lehetőség irányába terelje az embereket.

Az előfizetők számának folyamatos emelkedése révén a szolgáltatás sikeresen átlépte a 100 milliós mérföldkövet.

Összesen van ennyi előfizetője a YouTube-nak, amit azért kell külön megjegyezni, mert a platformnak két különböző opciója van az eltérő felhasználási formákhoz igazodva – illetve még próbaidőszakot is biztosít. A YouTube Music zenestreaming szolgáltatás magában is elérhető, noha valószínűleg kevesen használják ezt, mert a YouTube Premium csak egy minimális felárral jár együtt kerül, és abban a YouTube Music is benne van. Szóval ott már a teljes YouTube szabadon, reklámmentesen élvezhető, hallgatható.

Galéria megnyitása

Kilenc évvel ezelőtt indította el a YouTube az előfizetési lehetőséget, és akkor még magában volt ez az opció YouTube Red néven. Mostanra lett már integrált zenestreaming is, és az egész rendszer átalakult, miközben az előfizetők száma egyre több lett.

A YouTube Music itthon 1490 forintba kerül, a YouTube Premiumért pedig 1790 forintot kell kifizetni, de az Egyesült Államokban jóval költségesebbek, 11 és 14 dollár a havi díjuk. A hazai diákok csak a zenestreamingre már 790 forintért befizethetnek, a családi csomag pedig 2290 forint, míg ugyanez a YouTube Premium esetén 1090 és 2690 forint.

Galéria megnyitása

A 100 milliós cél elérése kapcsán kénytelenek vagyunk arra is kitérni, hogy az elmúlt hónapokban a növekedésnek részben az adott lendületet, hogy a YouTube lényegében zsarolni kezdte azokat a felhasználókat, akik ingyen használták a szolgáltatás, és ezzel párhuzamosan valamilyen hirdetésblokkolót is igénybe vettek. Mindenkit felszólított a rendszer, hogy kapcsolja ki az adblokkert vagy fizessen elő, különben nem tudja a kívánt videókat megnézni.

A hirdetések megjelenítését akadályozó szolgáltatások alapvetően nem illegálisak, de a különböző szolgáltatások dönthetnek úgy, hogy meggátolják ezeknek az alkalmazását. A YouTube nagyon sokáig nem foglalkozott ezekkel, de tavaly októberben szó szerint hadjáratot indított az AdBlock és más fejlesztők különböző megoldásaival szemben. Sokan a mai napig küzdenek a YouTube ellen, és cserélgetik a különböző blokkolókat annak függvényében, hogy éppen mi működik, de az emberek egy része ennek hatására vált előfizetővé.

Galéria megnyitása

Az elmúlt negyedévben a Google a különböző szolgáltatásokból már több mint 10,7 milliárd dollár bevételt hozott össze, amihez hozzájárult a YouTube Music és a YouTube Premium is. Miközben azért még a reklámipar is erőteljesen dübörög a platformon, és a hirdetésekből 9,2 milliárd dollár jött össze magában a YouTube felületén. Miközben egyre többen fizetnek elő, azért még a reklámokból befolyó pénz mennyisége is emelkedett 15,5%-kal éves szinten, ami remek eredmény a cég többi mutatójához képest. Az egyik legnagyobb növekedést adta a YouTube hirdetési részlege.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére