A Microsoft dizájnerei egy jelentősebb újítást hajtottak végre a Microsoft 365 szolgáltatás fő alkalmazásaihoz tartozó ikonok esetében, ennek köszönhetően modernebbé, áttekinthetőbbé, lendületesebbé váltak az ikonok, amelyek egyúttal igazodnak a Copilot logó dizájnnyelvéhez is. Ez a frissítés lényegében az első nagy változás ezen a téren 2018 óta, az új ikonok pedig nemcsak a webes környezetben, hanem az asztali és a mobil platformokon is megjelennek majd a Microsoft 365 szolgáltatások használói számára.
Az új ikonokat a 10 alapvető alkalmazás kapta meg, vagyis a Word, az Excel, a Teams, a PowerPoint, az Outlook, a OneNote, a OneDrive, a Defender, a Designer, illetve a Clipchamp. Ezek az alkalmazások az áttervezett dizájn révén élénkebb színekben pompázó ikonokkal rendelkeznek, amelyeknél a finom ívek és a lekerekítések is nagy hangsúlyt kaptak a korábbi tömbhatású szilárdsággal ellentétben, ami összességében a mozgást és a megközelíthetőséget erősíti. A dizájnt több területen is egyszerűsítették annak érdekében, hogy az ikonok kisebb méretben is egyértelműen kivehetőek legyenek.
Remek példa erre a Word ikonja, amely négy helyett immár csak három vízszintes sávból áll, ezek a sávok pedig látványosabb színátmenettel rendelkeznek, ami ugyancsak a könnyebb felismerhetőséget segíti. A színvilág gazdagabb lett, a kontrasztot a hangsúlyosabb átmenetekkel sikerült növelni, ami segíti az ikonok gyors megkülönböztethetőségét és javítja áttekinthetőségüket is. A textúrákat, a térközöket, illetve az egyéb összetevőket modernizálták, miközben a logó sarkain elhelyezett betűlapokhoz és a karakterek formavilágához nem nyúltak, azok a márkaimidzs részeként konzisztensek maradtak.
Az új ikonok összességükben jobban illenek a Microsoft Copilot, illetve a többi új termék ikonjának dizájnnyelvéhez, ezzel egységesebb képet mutatva a felhasználók felé. A felhasználók többsége ebből a változásból annyit vesz majd észre, hogy az ikonok élénkebbek, egyszerűbbek, jobban felismerhetőek, mint korábban, a Microsoft szándéka azonban ennél több volt a váltással kapcsolatban: szerették volna szemléltetni, hogy mekkora fejlődés zajlik a háttérben az egyes termékeknél, ahol az AI egyre több területen nyújt segítő jobbot a felhasználók számára. Az új ikonok igazából a megújulást és az új lehetőségeket szemléltetik, amit a mesterséges intelligenciára támaszkodó funkciók kínálnak.